Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ-II |
Birinci düzey |
MEM 206 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ AHMET KIRNAP
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR AHMET KIRNAP
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, uygulamalı mühendislik mekaniğinin prensiplerinin teorisini, temellerini ve uygulamasını öğrenciye göstermek ve kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarının oluşturulması, kirişlerin eğilmesi, kompozit kirişler, kirişlerin elastik-plastik davranışları, kayma gerilmesi, kayma gerilmesi akışı, dairesel millerde burulma, burulmadan kaynaklana kayma gerilmesi, burulma açısı, güç iletim millerinin tasarımı, dairesel kesitli olmayan millerde burulma, kirişlerin sehimi, kolonların burkulması gibi problemlerde öğrencinin problem analizi ve çözüm uygulama kabiliyetini oluşturmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Mühendislik mekaniğinin prensiplerinin teorisini ve temellerini vermektir.
|
1- |
Kesme kuvveti ve eğilme momenti kavramları, kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarının çizilmesi, maksimum kesme kuvveti ve eğilme momentinin değerinin ve yerinin bulunması.
|
2- |
Singülarite fonksiyonlarını kullanarak kesme kuvveti ve eğilme momentinin bulunması.
|
3- |
Singülarite fonksiyonlarını kullanarak kesme kuvveti ve eğilme momentinin bulunması.
|
4- |
Kirişlerde basit eğilme, kirişlerde normal ve kayma gerilmeleri.
|
5- |
Kirişlerde basit eğilme, kirişlerde normal ve kayma gerilmeleri.
|
6- |
Kompozit kirişlerin eğilmesi.
|
7- |
Dikey yüklemelerden dolayı oluşan kayma gerilmeleri.
|
8- |
Kayma merkezi yerinin bulunması.
|
9- |
Dairesel millerde burulmadan dolayı gerilmelerin ve burulma açısısnın bulunması.
|
10- |
Dairesel olmayan millerde burulmadan dolayı gerilmelerin ve burulma açısısnın bulunması.
|
11- |
Kirişlerde sehim ve eğim hesabının integrasyon metodu ile yapılması.
|
12- |
Kirişlerde sehim ve eğim hesabının integrasyon metodu ile yapılması.
|
13- |
Singülarite metodu ile kirişlerde sehim ve eğim hesabı.
|
14- |
Singülarite metodu ile kirişlerde sehim ve eğim hesabı.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bir kirişin kesme kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını çizebilir, singularite fonksiyonlarını kullanarak kesme kuvveti ve eğilme momentini tespit edebilir.
|
2- |
Kirişlerde basit eğilme, eğilme gerilmesi ve kompozit kirişlerin eğilmesi konularında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Eksene dik yüklemeden dolayı oluşan kayma gerilmesi ve kayma merkezi konularında bilgi sahibi olur.
|
4- |
Dairesel millerde burulma, burulmadan dolayı oluşan kayma gerilmesi ve burulma açısı hakkında bilgi sahibi olur.
|
5- |
Kirişlerde eğim ve sehim hesabını yapabilir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
1a)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi
birikimine sahip olma becerisi.
|
|
2- |
1b)Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
|
3- |
2)Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu
amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
4- |
3)Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
5- |
4)Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
6- |
5)Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
7- |
6a)Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda bağımsız olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi;
|
|
8- |
6b)Bağımsız olarak bireysel çalışma becerisi.
|
|
9- |
7a)Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
10- |
7b)En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
|
|
11- |
7c)Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
12- |
8a)Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık.
|
|
13- |
8b)Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
14- |
9)Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
15- |
10)Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
16- |
11)Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
17- |
12)Sensör teknolojileri, kontrol sistemleri, elektronik, mekanik ve bilgisayar mühendisliği disiplinlerine dair temel bilgiye sahip olma ve bu disiplinleri entegre ederek mühendislik çözümleri geliştirme becerisi.
|
|
18- |
13)Dinamik sistemler, elektromekanik cihazlar ve donanım-yazılım entegre sistemlerinin analizi, tasarımı ve optimizasyonunu yapabilme becerisi.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
83
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ferdinand P. Beer, E.R. Johnston Jr., and John T. DeWolf, Mechanics of Materials, McGraw Hill
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Roy R. Craig, Mechanics of Materials, John Wiley
Arthur P. Boresi, Richard J. Schmidt and Omar M. Sidebottom, Advanced Mechanics of Materials, John Wiley
E.J. Hearn, Mechanics of Materials vols I and II, Pergamon Press • P.W.A. Rees, Mechanics of Solids and Structures, McGraw Hill
A. Bedford and K. Liechti, Mechanics of Materials, Prentice Hall
E. Popov, Mechanics of Materials, Prentice Hall • W.A. Nash, Strength of Materials, Schaum's Outline Series
|
|