Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > TOPLUMSAL DEĞİŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPLUMSAL DEĞİŞME Birinci düzey SOS301 Zorunlu 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TALHA TURHAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı -
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüzyüze
Dersin amacı Toplumsal değişme yasalarını kavramak
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Ders Tanıtımı
2- İki Okuma: 1) Sosyolojik Tahayyülün Vaat Ettikleri 2) Sosyolojinin Mirası, Sosyal Bilimin Vaadi
3- Modernite ve Kapitalizm
4- Klasik Toplumsal Değişme Kuramları I: Weber ve İşlevselcilik
5- Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx I
6- Klasik Toplumsal Değişme Kuramları II: Marx II
7- vize
8- Toplumsal Değişme ve Küreselleşme I
9- Toplumsal Değişme ve Küreselleşme II
10- Kalkınma ve Kadın
11- Türkiye’de Toplumsal Değişme I
12- Türkiye’de Toplumsal Değişme II
13- Türkiye’de Toplumsal Değişme III
14- Genel Değerlendirme ve Sonuç
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tarihsel süreç içinde toplumsal değişimin temel özelliklerini öğrenmek
2- Tarihsel süreç içinde temel değişme dinamiklerini anlamak
3- Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin toplumsal yapısının temel özelliklerini öğrenmek
4- Tarihsel süreç içinde Türkiye''nin temel değişme dinamiklerini anlamak
5- Öğrencilerde içinde bulundukları toplumsal koşullar hakkında bir farkındalık oluşturmak.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 6 18
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar