Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FARABİNİN AHLAK FELSEFESİ |
Üçüncü düzey |
FDB685 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. SALİH YALIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç Dr. Salih YALIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Araş. Gör. Esranur ORAL
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin Farabi’nin ahlakla ilgili görüşlerini asıl kaynaklardan öğrenip, değerlendirme yapmalarına kılavuzluk etmek.
|
Dersin tanımı
|
Ahlak Bilimi’nin kavram, konu ve kaynakları, fert ve toplum hayatımıza katkıları ve ahlak sistemleri ile ilgili Farabi’nin görüşlerinin, kendi eserlerine dayalı olarak ve felsefe eğitim-öğretiminin gereklerine uyularak incelendiği bir derstir.
|
1- |
Ahlak Felsefesinin Yeri ve Değeri
|
2- |
Mutluluk ve Ahlak
|
3- |
Erdem ve Ahlak
|
4- |
İyi ve Çeşitleri
|
5- |
Erdem ve Çeşitleri
|
6- |
Haz ve Ahlak
|
7- |
İnsan ve Ahlak
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Toplum ve Ahlak
|
10- |
İlim, Sanat ve Ahlak
|
11- |
Felsefe ve Ahlak
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ahlak Felsefesinin neliği ve değeri konusunda bilgi sahibi olur.
|
2- |
Felsefe ve Ahlak ilişkisini kavrar.
|
3- |
Farabi'nin Ahlak Felsefesi Temelinde Mutluluk-ahlak ilişkisini kavrar ve karşılaştırmalar yapabilir.
|
4- |
Erdem-Ahlak ilişkisini kavrar.
|
5- |
İnsan, onun yapısı ve ahlakın oluşumu konularında bilgi sahibi olur.
|
6- |
Toplum, İlim, sanat ve Ahlak arasındaki ilişkileri kavrar ve karşılaştırmalar yapabilir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Farabi, Tenbih Ala Sebili’s-Saade, Cafer Al Yasin, Amalü’l-Felsefiyye İçinde, Beyrut 1992.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Farabi, Tahsilu’s-Saade, Cafer Al Yasin, Amalü’l-Felsefiyye İçinde, Beyrut 1992.
|
|