Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
İkinci düzey |
MM 307 |
|
5 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SİBEL GÜNEŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ.DR.SERPİL ÖZKILIÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARINI TANITMAK,AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN UYGULAMA ALANLARINI TANITMAK, AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN TEMEL DENKLEMLERİNİ TANIMLAMA, FORMÜLE ETME VE PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEDE KULLANMA BECERİSİNİ KAZANDIRMAK.
|
Dersin tanımı
|
ZORUNLU
|
1- |
Akışkanlar mekaniğine giriş, akışkan özellikleri ve temel kavramlar
|
2- |
Akışkan statiği
|
3- |
Düzlemsel yüzeye etkiyen kuvvet ve Dalmış cisimler etrafında akış, kaldırma kuvveti
|
4- |
Akışkan kinematiği.
|
5- |
Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Integral Form)
|
6- |
Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Integral Form)
|
7- |
Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Diferansiyel Form)
|
8- |
Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Diferansiyel Form)
|
9- |
Yıl içi sınavı
|
10- |
Boyut analizi ve benzeşim
|
11- |
Bernoulli denklemi ve uygulamaları
|
12- |
Statik, dinamik ve toplam basınç kavramları ve akış ölçerler
|
13- |
Borularda sürtünmeli akışlar, Laminer ve Türbülanslı akış, Sürekli ve Yersel
kayıplar,
|
14- |
Borularda sürtünmeli akışlar, Laminer ve Türbülanslı akış, Sürekli ve Yersel
kayıplar,
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akışkan kavramını, sıvı ve gazlar arasındaki ortak ve farklı yönleri bilme, vizkosite, yüzeysel gerilime ve buharlaşma basıncı gibi kavramları içeren problemleri çözebilme yeteneği
|
2- |
Dalmış yüzeylere etkiyen basınç kuvvetini , etki noktasını ve momenti hesaplayabilme yeteneği
|
3- |
Akışları üniform/üniform olmayan, daimi /daimi olmayan, sıkıştırılabilir/sıkıştırılamaz, sürtünmeli/sürtünmesiz, laminer/türbülanslı, tek boyutlu/iki boyutlu/üç boyutlu olarak sınıflandırabilme yeteneği
|
4- |
Bir akışta kütlesel, hacimsel debiyi ve ortalama hızı hesaplayabilme yeteneği
|
5- |
Basınç, hız ve debi ölçme yöntemlerini öğrenme yeteneği
|
6- |
Duran yahut hareket eden saptırıcılara, dirsekler ve lülelere, dönen sistemlere akış dolayısı ile etkiyen kuvvet ve momentleri hareket miktarı denklemi yardımı ile hesaplayabilme yeteneği
|
7- |
Akışkanlar mekaniğine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
8- |
Akışkanlar mekaniği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
14
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
2
|
1
|
2
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
110
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
1
|
20
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1) Y.A. Çengel ve J.M. Jımbala, Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları
2) Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
F. M. White, Fluid Mechanics, McGraw-Hill
|
|