Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Din Psikolojisi (tezsiz Y.lis) > AKIŞKANLAR MEKANİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ İkinci düzey MM 307 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SİBEL GÜNEŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ.DR.SERPİL ÖZKILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. ORHAN KEKLİKCİOĞLU
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN TEMEL KAVRAMLARINI TANITMAK,AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN UYGULAMA ALANLARINI TANITMAK, AKIŞKANLAR MEKANİĞİNİN TEMEL DENKLEMLERİNİ TANIMLAMA, FORMÜLE ETME VE PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEDE KULLANMA BECERİSİNİ KAZANDIRMAK.
Dersin tanımı ZORUNLU

Dersin içeriği
1- Akışkanlar mekaniğine giriş, akışkan özellikleri ve temel kavramlar
2- Akışkan statiği
3- Düzlemsel yüzeye etkiyen kuvvet ve Dalmış cisimler etrafında akış, kaldırma kuvveti
4- Akışkan kinematiği.
5- Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Integral Form)
6- Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Integral Form)
7- Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Diferansiyel Form)
8- Akışkanlar Mekaniği Temel Denklemleri( Diferansiyel Form)
9- Yıl içi sınavı
10- Boyut analizi ve benzeşim
11- Bernoulli denklemi ve uygulamaları
12- Statik, dinamik ve toplam basınç kavramları ve akış ölçerler
13- Borularda sürtünmeli akışlar, Laminer ve Türbülanslı akış, Sürekli ve Yersel kayıplar,
14- Borularda sürtünmeli akışlar, Laminer ve Türbülanslı akış, Sürekli ve Yersel kayıplar,
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akışkan kavramını, sıvı ve gazlar arasındaki ortak ve farklı yönleri bilme, vizkosite, yüzeysel gerilime ve buharlaşma basıncı gibi kavramları içeren problemleri çözebilme yeteneği
2- Dalmış yüzeylere etkiyen basınç kuvvetini , etki noktasını ve momenti hesaplayabilme yeteneği
3- Akışları üniform/üniform olmayan, daimi /daimi olmayan, sıkıştırılabilir/sıkıştırılamaz, sürtünmeli/sürtünmesiz, laminer/türbülanslı, tek boyutlu/iki boyutlu/üç boyutlu olarak sınıflandırabilme yeteneği
4- Bir akışta kütlesel, hacimsel debiyi ve ortalama hızı hesaplayabilme yeteneği
5- Basınç, hız ve debi ölçme yöntemlerini öğrenme yeteneği
6- Duran yahut hareket eden saptırıcılara, dirsekler ve lülelere, dönen sistemlere akış dolayısı ile etkiyen kuvvet ve momentleri hareket miktarı denklemi yardımı ile hesaplayabilme yeteneği
7- Akışkanlar mekaniğine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
8- Akışkanlar mekaniği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     110
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 1 20
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1) Y.A. Çengel ve J.M. Jımbala, Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları 2) Ders notları
Yardımcı Kaynaklar F. M. White, Fluid Mechanics, McGraw-Hill

Ders ile ilgili dosyalar