Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > OPTOELEKTRONİĞE GİRİŞ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OPTOELEKTRONİĞE GİRİŞ Birinci düzey SFİZ405 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze (sınıfta)
Dersin amacı Elektriksel ve optiksel temel fizik kavram ve ilkelerinin öğretilmesi, optoelektronik elemanlar ve çalışma prensiplerin tanımlanması
Dersin tanımı Optoelektronik tanımı, optik özellikler, elektromanyetik dalgalar ve özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, elektromanyetik dalga ve madde etkileşmesi, optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, kullanılan yarıiletken maddeler, fotodedektörler, güneş pilleri, lazerler, ışık yayan diyotlar(LED)

Dersin içeriği
1- Optoelektronik ve ilgi alanlar-I
2- Optoelektronik ve ilgi alanlar-II
3- Optik, elektromanyetik dalgalar ve spektrumu, dalga tanımı, enerji taşınımı-I
4- Optik, elektromanyetik dalgalar ve spektrumu, dalga tanımı, enerji taşınımı-II
5- Elektromanyetik dalgalrın özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, kutuplanma-I
6- Elektromanyetik dalgalrın özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, kutuplanma-II
7- Yarıiletken maddelerin genel özellikleri, optoelektronik elemanlarda kullanılan yarıiletken maddeler-I
8- Yarıiletken maddelerin genel özellikleri, optoelektronik elemanlarda kullanılan yarıiletken maddeler-II
9- Optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, fotodedektör çeşitleri, fototransistörler-I
10- Optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, fotodedektör çeşitleri, fototransistörler_II
11- Güneş pil yapısı, çeşitleri ve çalışma prensipleri-I
12- Güneş pil yapısı, çeşitleri ve çalışma prensipleri-II
13- Lazerler, ışık yayan diyotlar yapıları, çeşitleri ve çalışma prensipleri-I
14- Lazerler, ışık yayan diyotlar yapıları, çeşitleri ve çalışma prensipleri_II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Optoelektronik elemanlarının yapılarının tanıtılması
2- Optoelektronik eleman ve aygıtların çalışma prensiplerinin öğretilmesi
3- Optoelektonik elemanların teknolojik uygulama alanları
4- Optoelektronik elemanların teknolojik avantajları
5- Optoelektronik elemanların Ar-Ge çalışmalarının yapılması
6- Yeni Optoelektronik elemanların tasarımı
7- Yeni Optoelektronik elemanların gelecekteki ekonomideki yeri
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 7 5
Ödev 7 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Semiconductors optoelectronics , J. Singh, McGraw-Hill, 1995,, NY, USA
Yardımcı Kaynaklar Öğretim Üyesi ders notları

Ders ile ilgili dosyalar