Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OPTOELEKTRONİĞE GİRİŞ |
Birinci düzey |
SFİZ405 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze (sınıfta)
|
Dersin amacı
|
Elektriksel ve optiksel temel fizik kavram ve ilkelerinin öğretilmesi, optoelektronik elemanlar ve çalışma prensiplerin tanımlanması
|
Dersin tanımı
|
Optoelektronik tanımı, optik özellikler, elektromanyetik dalgalar ve özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, elektromanyetik dalga ve madde etkileşmesi, optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, kullanılan yarıiletken maddeler, fotodedektörler, güneş pilleri, lazerler, ışık yayan diyotlar(LED)
|
1- |
Optoelektronik ve ilgi alanlar-I
|
2- |
Optoelektronik ve ilgi alanlar-II
|
3- |
Optik, elektromanyetik dalgalar ve spektrumu, dalga tanımı, enerji taşınımı-I
|
4- |
Optik, elektromanyetik dalgalar ve spektrumu, dalga tanımı, enerji taşınımı-II
|
5- |
Elektromanyetik dalgalrın özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, kutuplanma-I
|
6- |
Elektromanyetik dalgalrın özellikleri, kırınım, yansıma ve girişim olayları, kutuplanma-II
|
7- |
Yarıiletken maddelerin genel özellikleri, optoelektronik elemanlarda kullanılan yarıiletken maddeler-I
|
8- |
Yarıiletken maddelerin genel özellikleri, optoelektronik elemanlarda kullanılan yarıiletken maddeler-II
|
9- |
Optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, fotodedektör çeşitleri, fototransistörler-I
|
10- |
Optoelektronik elemanlar ve aygıtlar, fotodedektör çeşitleri, fototransistörler_II
|
11- |
Güneş pil yapısı, çeşitleri ve çalışma prensipleri-I
|
12- |
Güneş pil yapısı, çeşitleri ve çalışma prensipleri-II
|
13- |
Lazerler, ışık yayan diyotlar yapıları, çeşitleri ve çalışma prensipleri-I
|
14- |
Lazerler, ışık yayan diyotlar yapıları, çeşitleri ve çalışma prensipleri_II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Optoelektronik elemanlarının yapılarının tanıtılması
|
2- |
Optoelektronik eleman ve aygıtların çalışma prensiplerinin öğretilmesi
|
3- |
Optoelektonik elemanların teknolojik uygulama alanları
|
4- |
Optoelektronik elemanların teknolojik avantajları
|
5- |
Optoelektronik elemanların Ar-Ge çalışmalarının yapılması
|
6- |
Yeni Optoelektronik elemanların tasarımı
|
7- |
Yeni Optoelektronik elemanların gelecekteki ekonomideki yeri
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
7
|
1
|
7
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
7
|
1
|
7
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
84
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
7
|
5
|
Ödev
|
7
|
5
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Semiconductors optoelectronics , J. Singh, McGraw-Hill, 1995,, NY, USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Öğretim Üyesi ders notları
|
|