Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II |
İkinci düzey |
MÖP 402 |
|
8 |
12.00 |
12.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
Prof. Dr. Danyal SOYBAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. İbrahim BAYAZIT
Prof. Dr. Onur Alp İLHAN
Prof. Dr. Fatma BOZKURT YOUSEF
Doç. Dr. Serhat AYDIN
Doç. Dr. Sevim SEVGİ
Doç. Dr. Fatma Berna BENLİ
Dr. Azime ATAY MUTLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğretmen adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma
|
1- |
Okulların belirlenmesi, bilgilendirme toplantılarının yapılması, uygulama öğretmenleri ile tanışma
|
2- |
Okul ortamını tanıma ve ilk izlenimler (Okul hakkında bilgi edinme, sınıf ve okul fiziki çevresi, öğretmenle tanışma, öğrencilerle tanışma, sınıf kültürü)
|
3- |
Derslerin gözlemlenmesi,
Öğrenci tanıma tekniklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
4- |
Uygulama + Uygulama öğrencisi tarafından geliştirilen/uyarlanan materyalin değerlendirilmesi
|
5- |
Uygulama + Öğretmenin hazırladığı sınavı (yazılıyı) inceleme ve rapor hazırlama
|
6- |
Uygulama + Veli toplantı tutanak örneklerinin incelenmesi ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
7- |
Uygulama + Sınıftaki istenmeyen öğrenci davranışlarının ve bu davranışlarla baş etme stratejilerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
8- |
Uygulama + Okul-aile iş birliğinin eğitim-öğretim çalışmaları içindeki yerini ve okul-aile iş birliğinin nasıl yürütüldüğünü belirten bir rapor hazırlama
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Uygulama + Zümre Öğretmenler Kurulu toplantı karar örneklerini inceleme ve konuyla ilgili rapor hazırlama
|
11- |
Uygulama + Sosyal kulüpler ve sosyal etkinliklerle ilgili rapor hazırlama
|
12- |
Uygulama + Okul dışı öğrenme (müze, bilim merkezi, milli parklar, meslek ziyaretleri vb.) planlama
|
13- |
Uygulama + Nöbetçi öğretmenin görev ve sorumluluklarına ilişkin rapor hazırlama
|
14- |
Uygulama + Okul idareciliğine ilişkin rapor hazırlama
|
15- |
Mikro öğretim uygulamaları
|
16- |
Mikro öğretim uygulamaları
|
17- |
Genel Değerlendirme
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
|
2- |
Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
|
3- |
Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
|
4- |
Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
|
5- |
Öz değerlendirme raporları hazırlayabilecek
|
6- |
Öğretmenlik mesleğine yönelik becerileri kazanma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
4- |
Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
5- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
7- |
Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
6
|
84
|
Ödevler
|
14
|
4
|
56
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
6
|
84
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
3
|
8
|
24
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
294
|
AKTS
|
|
|
12.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretmenlik Uygulaması Rehberi
(https://egitim.erciyes.edu.tr/tr/ogretmenlik-uygulamalari)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|