Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Spor Yöneticiliği > ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENGELLİLERDE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Birinci düzey SYB 401 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Gör. Dr. MUSTAFA KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Engelli bireylerin sağlık, sosyal, kültürel ve sportif özelliklerini geliştirmek için bireysel ve takım sporlarının öğretim yöntemlerinin kavratmak
Dersin tanımı İşitme, görme, zihinsel ve ortopedik engelli bireylerin sportif etrkinliklerle fiziksel, zihinsel, toplumsal ve kültürel gelişimlerini sağlamak

Dersin içeriği
1- Engellilik ve enegellilik nedenleri
2- Engel çeşitleri
3- İşitme engelliler ve sportif etkinlikler
4- Görme engelliler ve sportif etkinlikler
5- zihinsel engelliler ve sportif etkinlikler
6- Ortopedik engelliler ve sportif etkinlikler
7- Diğer engelliler ve sportif etkinlikler
8- İşitme engellilerin yapabileceği bireysel ve takım sporları
9- Ara sınavı ve uygulama oyunlarının gerçekleştirilmesi
10- Görme engellilerin yapabileceği bireysel ve takım sporları
11- Zihinsel engellilerin yapabileceği bireysel ve takım sporları
12- Ortopedik engellilerin yapabileceği bireysel ve takım sporları
13- Diğer engellilerin yapabileceği bireysel ve takım sporları
14- Paralimpik oyunlar ve özellikleri
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının engelliler hakkında temel kavramları öğrenir.
2- İşitme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
3- Görme engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
4- Zihinsel engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
5- Ortopedik engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
6- Diğer engellilerin özellikleri ve yapabilecekleri sportif etkinlikler hakkında bilgi sahibi olur.
7- Paralimpik oyunlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Engellilerde sportif etkinliklerde dikkat edilecek özellikleri kavrar.
9- Omurga deformasyonları hakkında bilgi sahibi olur.
10- Omurga deformasyonlarında yaptırılacak fizik tedavi şekillerini kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme,
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir,
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir,
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir,
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir,
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir,
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 3 3 9
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Engelliler İçin Beden Eğitimi ve Spor, Yrd. Doç. Dr. Dilara Sevimay Özer
Yardımcı Kaynaklar Disability Sport: Policy and Society: An Introduction, Nigel Thomas

Ders ile ilgili dosyalar