Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Gida Mühendisliği > DİFERANSİYEL DENKLEMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİFERANSİYEL DENKLEMLER Birinci düzey MAT 221 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET TAMER ŞENEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. RECEP EKİCİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu ders adi diferansiyel denklemlerin temel kavramlarını, metodları ve adi diferansiyel denklemlerin uygulamalarını içerir. Bu dersin amacı öğrenciye başlangıç seviyesinde modellemeyi öğretip, adi diferansiyel denklemlerin çözüm metodlarını vermektir.
Dersin tanımı Diferansiyel denklemlerin tanımı, sınıflandırılması, çözümü ve uygulamalarının verilmesi

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar, diferansiyel denklemlerin elde edilişleri ve tanımları, diferansiyel denklemlerin çözümü
2- Başlangıç ve sınır değer problemleri, geometrik ve fiziksel uygulamalar
3- Türeve göre çözülebilen birinci basamaktan denklemler
4- Değişkenleri ayrılabilen denklemler
5- Homojen denklemler
6- Birinci basamaktan lineer denklemler, geometrik ve fiziksel uygulamalar
7- Lineer denkleme indirgenebilen türler (Bernoulli denklemi, Riccoti denklemi)
8- Tam diferansiyel denklemler, integral çarpanı
9- Arasınav
10- Türeve göre çözülemeyen denklemler, çarpanlara ayrılabilen denklemler
11- Yalnızca türevi içeren denklemler
12- Bağımlı değişkene göre çözülebilen denklemler
13- Bağımsız değişkene göre çözülebilen denklemler
14- Bağımlı ve bağımsız değişkenlere göre homojen olan denklemler
15- Geometrik ve fiziksel uygulamalar
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Diferansiyel denklemleri sınıflandırabilme
2- Adi diferansiyel denklemleri çözümleyebilme
3- -
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2- Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3- Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4- Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5- Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6- Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8- Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9- Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10- Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11- İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12- Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13- Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 15 15
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Hilmi Hacısalihoğlu, Diferansiyel Denklemler, Schaum's Outlines
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Sami Karadeniz, Yüksek Matematik Cilt:3, Seçkin Yayınları

Ders ile ilgili dosyalar