Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > GÖZENEKLİ ORTAMLARDA KÜTLE VE ISI GEÇİŞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖZENEKLİ ORTAMLARDA KÜTLE VE ISI GEÇİŞİ İkinci düzey ESM 608 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. GAMZE GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gözenekli yapıda olan çeşitli malzemelerde ısı ve kütle transferi denkliklerinin uygulanarak araştırılması
Dersin tanımı Gözenekli yapıdaki malzemeler için uygun denkliklerin tayini, tüm eksenlerde ısı ve kütle geçişinin hesaplanması ve modellenmesini içerir.

Dersin içeriği
1- Gözenekli malzemelerin tanınması
2- Gözenekli malzemeler ile ilgili karakteristik tanımların araştırılması
3- Enerji sistemleri için kullanıma uygun gözenekli malzemelerin araştırılması, ısı ve kütle transferi özelliklerinin yorumlanması
4- Enerji sistemleri için kullanıma uygun gözenekli malzemelerin gözeneklilik oranının ölçümü
5- Enerji sistemleri için kullanıma uygun gözenekli malzemelerin ısı ve kütle transferine etkilerinin incelenmesi
6- Enerji sistemleri için kullanıma uygun gözenekli malzemelerin ısı ve kütle transferine etkilerinin incelenmesi
7- Hidrojen enerjisinin depolanabildiği gözenekli ortamların araştırılması
8- Hidrojen enerjisinin gözenekli ortamlarda depolanması üzerine sayısal modelleme
9- Hidrojen enerjisinin gözenekli ortamlarda depolanması üzerine sayısal modelleme
10- Hidrojen enerjisinin gözenekli ortamlarda depolanması üzerine sayısal modelleme
11- Hidrojenin yakıt pilleri gibi gözenekli ortam içeren sistemlerde kullanımının araştırılması
12- Hidrojen enerjisinin yakıt pilleri gibi gözenekli ortam içeren sistemlerde kullanımının modellenerek ısı ve kütle transferinin incelenmesi
13- Hidrojen enerjisinin yakıt pilleri gibi gözenekli ortam içeren sistemlerde kullanımının modellenerek ısı ve kütle transferinin incelenmesi
14- Hidrojen enerjisinin yakıt pilleri gibi gözenekli ortam içeren sistemlerde kullanımının modellenerek ısı ve kütle transferinin incelenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Gözenekli ortamlar hakkında genel bilgilendirme
2- Gözenekli ortamların kullanıldığı enerji sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
3- Gözenekli ortamların hidrojen depolama sistemlerinde kullanım yollarının öğrenilmesi ve modellemelerinin yapabilmek
4- Gözenekli ortamların yakıt pili sistemlerinde kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
5- Yakıt hücresinde kullanılan gözenekli ortamların ısı ve kütle geçişi davranışları ve performansa etkileri hakkında bilgi sahibi olmak
6- Yakıt hücresi modellerinde gözenekli ortamların etkisini inceleyebilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 7 98
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   140

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar N/A

Ders ile ilgili dosyalar