Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT TARİHİ |
Üçüncü düzey |
EUT S02 |
|
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
GÖRSEL MALZEME EŞLİĞİNDE DERS ANLATIMI
|
Dersin amacı
|
İNSANLIĞIN BAŞLANGICINDAN BU YANA KÜLTÜRÜNÜN EN TEMEL GÖSTERGESİ OLAN SANATIN TARİHSEL GELİŞİMİNİ İNCELEYEREK SANTIN ANLAMI,GEREKLİLİĞİ VE TOPLUMSAL İŞLEVİ ÜZERİNDE TARTIŞMAK VE KÜLTÜRLENMEK.
|
Dersin tanımı
|
SANATIN TARİHİNE BAKIŞ VE SANAT YAPITLARININ ESTETİK ÇÖZÜMLEMESİNİ YAPMAK
|
1- |
SANAT TARİHİNİN İLGİ ALANIN TARTIŞILMASI
|
2- |
SANAT VE ESTETİK KAVRAMLARINA GİRİŞ
|
3- |
SANATIN KÖKENİ, TARİH ÖNCESİ VE ARKAİK DÖNEM
|
4- |
İLK ÇAĞ SANATI, MISIR VE MEZOPOTAMYA
|
5- |
SANATTA KLASİK ÇAĞ, YUNAN SANATI
|
6- |
HELENİSTİK VE ROMA SANATI
|
7- |
ARA SINAV
|
8- |
AVRUPA SANATININ KAYNAKLARI, ORTAÇAĞ ROMANESK,
|
9- |
ERKEN GOTİK SANAT
|
10- |
GEÇ GOTİK VE ERKEN RÖNESANS DÖNEMİ
|
11- |
XVI. YÜZYIL YÜKSEK VE GEÇ RÖNESANS
|
12- |
XVII. YÜZYIL BAROK VE ROKOKO
|
13- |
XVIII. YÜZYIL NEOKLASİK DÖNEM
|
14- |
GENEL DEĞERLENDİRME
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1- SANAT TARİHİNİN KÜLTÜR VE UYGARLIK TARİHİ İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİNİN ANLAŞILMASI
|
2- |
TARİH BOYUNCA SANAT DÖNEMLERİ VE ÜSLUPLARI HAKKINDA BİLGİLENME
|
3- |
SANAT YAPITINDA BİÇİM VE ANLAM İLİŞKİSİNİ KAVRAMA VE BUNUN ÜZERİNE YORUM YAPABİLME
|
4- |
ÖNDE GELEN SANATÇILARIN YAŞAMI VE YAPITLARININ İNCELENMESİ YOLUYLA KÜLTÜRLENME
|
5- |
SANAT VE MİMARLIK İLİŞKİSİNİN ANLAŞILMASI
|
6- |
MİMARLIKTA YAPI ,MEKAN VE YÜZEY SANATLARININ AYRINTILARI ÜZERİNE KÜLTÜRLENME
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
|
|
2- |
Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
|
|
3- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
|
|
4- |
Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
|
|
5- |
Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
|
|
7- |
Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
|
|
8- |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
42
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|