Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (doktora) > SANAT TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SANAT TARİHİ Üçüncü düzey EUT S02 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ LEYLA KADERLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli GÖRSEL MALZEME EŞLİĞİNDE DERS ANLATIMI
Dersin amacı İNSANLIĞIN BAŞLANGICINDAN BU YANA KÜLTÜRÜNÜN EN TEMEL GÖSTERGESİ OLAN SANATIN TARİHSEL GELİŞİMİNİ İNCELEYEREK SANTIN ANLAMI,GEREKLİLİĞİ VE TOPLUMSAL İŞLEVİ ÜZERİNDE TARTIŞMAK VE KÜLTÜRLENMEK.
Dersin tanımı SANATIN TARİHİNE BAKIŞ VE SANAT YAPITLARININ ESTETİK ÇÖZÜMLEMESİNİ YAPMAK

Dersin içeriği
1- SANAT TARİHİNİN İLGİ ALANIN TARTIŞILMASI
2- SANAT VE ESTETİK KAVRAMLARINA GİRİŞ
3- SANATIN KÖKENİ, TARİH ÖNCESİ VE ARKAİK DÖNEM
4- İLK ÇAĞ SANATI, MISIR VE MEZOPOTAMYA
5- SANATTA KLASİK ÇAĞ, YUNAN SANATI
6- HELENİSTİK VE ROMA SANATI
7- ARA SINAV
8- AVRUPA SANATININ KAYNAKLARI, ORTAÇAĞ ROMANESK,
9- ERKEN GOTİK SANAT
10- GEÇ GOTİK VE ERKEN RÖNESANS DÖNEMİ
11- XVI. YÜZYIL YÜKSEK VE GEÇ RÖNESANS
12- XVII. YÜZYIL BAROK VE ROKOKO
13- XVIII. YÜZYIL NEOKLASİK DÖNEM
14- GENEL DEĞERLENDİRME
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 1- SANAT TARİHİNİN KÜLTÜR VE UYGARLIK TARİHİ İÇİNDEKİ YERİ VE ÖNEMİNİN ANLAŞILMASI
2- TARİH BOYUNCA SANAT DÖNEMLERİ VE ÜSLUPLARI HAKKINDA BİLGİLENME
3- SANAT YAPITINDA BİÇİM VE ANLAM İLİŞKİSİNİ KAVRAMA VE BUNUN ÜZERİNE YORUM YAPABİLME
4- ÖNDE GELEN SANATÇILARIN YAŞAMI VE YAPITLARININ İNCELENMESİ YOLUYLA KÜLTÜRLENME
5- SANAT VE MİMARLIK İLİŞKİSİNİN ANLAŞILMASI
6- MİMARLIKTA YAPI ,MEKAN VE YÜZEY SANATLARININ AYRINTILARI ÜZERİNE KÜLTÜRLENME
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     42
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar