Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ ENSTRÜMENTAL ANALİZ II |
Birinci düzey |
EAK 623 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ERKAN YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. DÖNAY YUVALI
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin enstrümenteal analiz teknikleri ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
|
Dersin tanımı
|
Florometri; molekül ve iyonların floresansı, kullanılan cihazlar ve uygulamaları. Refraktometri; cihaz, kalitatif ve kantitatif uygulamaları. Turbidimetri ve nefelometri; teori, ölçmeleri etkileyen değişkenler, Elektron spin resonans spektroskopisi (ESR); ESR ile çalışılan maddeler, cihaz, serbest radikallerin ESR spektrumu geçiş metal kompleksleri ve analitik uygulamaları
|
1- |
Enstrümental Analiz Metodları Giriş
|
2- |
Spektroskopi, tanımlar ve elektromanyetik ışının özellikleri
|
3- |
Florometri; kullanılan cihazlar ve uygulamaları
|
4- |
Refraktometri; kırılma ve derişim ilişkisi
|
5- |
Refraktometri; cihaz, kalitatif ve kantitatif uygulamaları
|
6- |
Turbidimetri ve nefelometri; teori,
|
7- |
ARASINAV
|
8- |
Turbidimetri ve nefelometri; ölçmeleri etkileyen değişkenler,
|
9- |
Turbidimetri ve nefelometri; uygulamalar
|
10- |
Elektron spin resonans spektroskopisi (ESR); teori, cihaz,
|
11- |
ESR ile çalışılan maddeler,
|
12- |
serbest radikallerin ESR spektrumu
|
13- |
serbest radikallerin ESR spektrumu geçiş metal kompleksleri ve analitik uygulamaları
|
14- |
serbest radikallerin ESR spektrumu geçiş metal kompleksleri ve analitik uygulamaları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
analiz yöntemlerinin sınıflandırma kriterlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
2- |
florometri yönteminin öğretilmesi hedeflenmektedir
|
3- |
refraktometi yönteminin öğretilmesi hedeflenmektedir
|
4- |
Turbidimetri ve nefelometri yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir
|
5- |
Elektron spin resonans spektroskopisi (ESR) yönteminin öğretilmesi hedeflenmektedir
|
6- |
analit türüne yöntem seçme kriterlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
4
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
7
|
49
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
7
|
4
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
203
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
3
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
60
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler Fundamentals of Analytical Chemistry (Saunders Golden Sunburst Series)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
"Principles of Instrumental Analysis, 5th Edition", Douglas A. Skoog, F. James Holler, Timothy A. Nieman (Thomson Learning Inc.)
|
|