Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarla Bitkileri > ÇİM ALANLARI TESİS VE AMENAJMANI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇİM ALANLARI TESİS VE AMENAJMANI Birinci düzey TAB 412 Seçmeli 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MAHMUT KAPLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste yeşil alanların günümüzde spor alanlarındaki önemi, büyük şehirlerdeki park ve bahçelerin önemi, bu alanları oluşturan bitkilerin morfolojik ve fizyolojik yapıları, bu bitkilerin biçim sulama ve diğer bakim işlemleri, yeşil alanlarda bitki köklerini havalandırma, bastırma gibi işlemler ile bu alanlarda ortaya çıkan hastalık ve zararlılarla mücadele yolları öğretilecektir
Dersin tanımı Yeşil alanı oluşturan bitkiler, yeşil alan bitkilerinde aranan özellikler ve bu bitkilerin üretim metotları, yeşil alan oluşturma teknikleri, bu alanlarda uygulanacak bakım işlemleri, yeşil alanlarda görülen hastalık ve zararlılar ile bunların kontrolü gibi konular bu dersin içeriğini oluşturacaktır.

Dersin içeriği
1- Çim alanların önemi
2- Çim alan oluşturmada kullanılan bitkiler
3- Çim alanların ve çim bitkilerinin kalite özellikleri
4- Çok yıllık çim (Lolium perenne)
5- Kırmızı yumak (Festuca rubra)
6- Diğer yumak türleri
7- Stolonlu tavus otu (Agrostis stolonifera)
8- Ak tavus otu (Agrostis alba)
9- Salkımotu türleri
10- Köpek dişi ayrığı (Cynedon dactylon)
11- Yengeç otu, Japon çimi, Kikuyu çimi
12- Amaca ve iklim toprak şartlarına uygun karışım hazırlama
13- Çimlerde genel bakım işlemleri
14- Çim alan oluşturma ve bakımda danışmanlık hizmetleri
15- Final Sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çim alanlarla ilgili danışmanlık hizmetlerini yürütebilir
2- Çim alanlarında kullanılan bitkilerin özelliklerini bilir
3- Çim alan ekim ve bakım işlemlerini bilir
4- Karışım hazırlamayı bilir
5- Çim bitkilerinde tür teşhisi yapabilir
6- Stres faktörlerinin çim alanlarındaki etkilerini tespit edebilir
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3- Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7- Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10- Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11- Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12- Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     82
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Avcıoğlu, R.,1997 Çim Tekniği Yeşil Alanların Ekimi Dikimi ve Bakımı Ege Üniversitesi Matbaası Bornova İzmir.
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar