Giriş | English

Lisans > Sağlik Bilimleri Fakültesi > Hemşirelik > HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HEMŞİRELİKTE ARAŞTIRMA II Birinci düzey HEM 306 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Öğrencinin Hemşirelikte Araştırma I dersini almış olması
Eğitimin dili Türkce
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ÜLKÜ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Pınar Tekinsoy Kartın, Dr. Öğr. Üyesi. Ülkü Özdemir
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatma,Uygulama
Dersin amacı Öğrenciye, etken, insan ve çevre arasındaki karşılıklı etkileşimin neden- sonuç ilişkilerini araştırmaya, araştırmaya ilişkin kavramlar, araştırma problemi, yöntemi, veri, veri toplama ve analiz yöntemleri, bilimsel yazım kuralları, araştırma etiği ile toplumun sağlığını koruyucu ve yükseltici önlemleri planlamaya ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlar.
Dersin tanımı Bu derste, bir araştırmanın planlanması aşamaları incelenir. Bir araştırma planlanır. Epidemiyoloji ilke ve yöntemleri, kullanım alanları, epidemiyolojide kullanılan araştırma yöntemleri, toplumun sağlığını etkileyen olayların oluşumu, sıklığı, dağılımı ve nedenleri ve sağlık alanında kullanılan istatistikler açıklanır.

Dersin içeriği
1- Verilerin analizi ile ilişkili önemli kavramlar
2- Verilerin/Değişkenlerin tanımlanması
3- Verilerin analize hazırlanması (SSPS programında), verilerin analizinin bilgisayar ortamında gösterilmesi
4- Tablo-Grafik yapımı çeşitleri
5- Hemşirelik araştırmalarında sık kullanılan veri analiz yöntemleri
6- Hemşirelik araştırmalarında sık kullanılan veri analiz yöntemleri
7- Verilerin analiz edilmesi
8- Bulguların yorumlanmasında önemli noktalar
9- Nicel araştırma raporunu hazırlama
10- Nicel araştırma raporlarında kaynak gösterme
11- Araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi
12- Araştırma raporunun bilimsel dergide yayınlanması
13- Araştırmacılar tarafından bilimsel araştırmalarda yapılan etik dışı davranışlar
14- Hemşirelikte araştırma kullanımı ve kanıta dayalı uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hemşirelik alanında kanıta dayalı uygulamalara ilişkin makalelerin yöntemini ve bulgularını tartışabilir.
2- Hemşirelik alanına özgü araştırmaları tasarlayabilir.
3- Sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde topluma katkı sağlayacak araştırmalarda yer alabilir.
4- Araştırma sürecinin her aşamasında insan haklarına ve kültürel farklılıklara saygılı yaklaşımın önemini açıklar.
5- Bilimsel bir araştırmayı etik ilkeler doğrultusunda planlayabilir.
6- ---
7- -----
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli olan güncel kuramsal bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Hemşirelik uygulamalarını kanıta dayalı olarak hemşirelik süreci doğrultusunda uygular.
3- Birey, aile, toplum, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle etkili iletişim kurar ve işbirliği içinde çalışır.
4- Hemşirelik uygulamalarında mesleki etik ilke, insan hakları ve kültürel özelliklere saygı, hoşgörü gibi evrensel değerlere uygun davranır.
5- Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
6- Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, yönetimi ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
7- Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
8- Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanır.
9- Bireysel ve mesleki gelişime katkı sağlayacak araştırma, proje, bilimsel ve sosyal etkinliklerde yer alır.
10- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır.
11- Çevrenin korunmasına ve doğal afet, salgın gibi durumlarda toplumun sağlık gereksinimlerine duyarlıdır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 4 3 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Tezcan S.”Epidemiyoloji “ Hacettepe halk Sağlığı vakfı, Ankara 2. Beaglehole R. Bonita R, Kjellström “Temel epidemiyoloji”Nobel & Güneş Tıp kitap evi,1997 3. Hemarge “Hemşirelikte Araştırma Kitabı”, Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1. Tanrıören A. “Bilimsel Araştırma Yöntemleri”, Anı yayıncılık, 2. baskı, Ankara 2. Güncel süreli yayınlar.

Ders ile ilgili dosyalar