Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Bilgisayar Mühendisliği (doktora) > İLERİ BİLGİSAYAR GRAFİK- II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ BİLGİSAYAR GRAFİK- II Üçüncü düzey BİM 608 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERKAN ÖZTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ve Laboratuar uygulaması
Dersin amacı OPENGL programı kullanılarak ileri derecede grafik ve animasyon tasarımı yapabilme yeteneğinin kazandırılması.
Dersin tanımı OPENGL ile grafik ve animasyon uygulamaları

Dersin içeriği
1- OPENGL ile harmanlama ve sis etkisi
2- OPENGL ile harmanlama ve sis etkisi
3- OPENGL ile görüntü yumuşatma
4- OPENGL ile piksel çizimi
5- OPENGL ile bitmap çizimi
6- OPENGL ile font çizimi
7- OPENGL ile görüntü çizimi
8- Arasınav
9- OPENGL ile doku kaplama
10- OPENGL ile doku kaplama
11- OPENGL ile doku kaplama
12- OPENGL''de çerçeve arabellek
13- OPENGL''de çerçeve arabellek
14- OPENGL''de çerçeve arabellek
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İleri bilgisayar grafik kavramlarının öğrenilmesi
2- OPENGL programı ile temel uygulamalar yapabilme
3- -
4- -
5- -
6- -
7- -
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 6 42
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 7 5 35
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Computer Graphics:Principles and Practice in C, Addison-WesleyFoley, J. D., Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann, Schneider, P., Eberly, D. DComer, D.E.
Yardımcı Kaynaklar Computer Graphics:Principles and Practice in C, Addison-WesleyFoley, J. D., Dam, A., Feiner, S. K., Hughes, J. F., Geometric Tools for Computer Graphics, Morgan Kaufmann, Schneider, P., Eberly, D. DComer, D.E.

Ders ile ilgili dosyalar