Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bekir Çoksevim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Ertuğrul Keklik
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif, Sunumlar ve Eğitim CD''''leri
|
Dersin amacı
|
Atletik performans düzeyinin belirlenmesidir
|
Dersin tanımı
|
Atletik performansın ölçme-değerlendirme işlemidir
|
1- |
Performans ve Egzersiz kavramı
|
2- |
Performans testlerinin genel özellikleri
|
3- |
Fiziksel uygunluk ve yeteneğin belirlenmesinin önemi
|
4- |
Klinik testlerin özellikleri
|
5- |
Testlerin uygulanmasında dikkat edilecek hususlar
|
6- |
Testlerde kullanılan gereç, cihaz ve programlar
|
7- |
Temel fizyolojik profilin belirlenmesi
|
8- |
Efor testlerinde tercih kriterleri
|
9- |
Aerobik testler ve özellikleri
|
10- |
Harvard step, Harvard Pack, FVC 170 vb testler
|
11- |
Aerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
|
12- |
Eforda Oksijen tüketimi
|
13- |
MaksVO2 ölçme yöntemleri
|
14- |
Anaerobik testler ve özellikleri
|
15- |
Wingate, Margaria Calaman, Surgant Testleri
|
16- |
Anaerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
|
17- |
Ölçme ve değerlendirmenin nitelikleri
|
18- |
Final Sınav
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atletik performans ve testler hakkında yeterlilik
|
2- |
Performans testi için gerekli alt yapıyı hazırlayabilme
|
3- |
Sağlıklı ve sağlık problemlilerde test seçimi yapabilme
|
4- |
Uygun performans testleri uygulayabilme
|
5- |
Sonuçları değerlendirebilme ve yorumlayabilme
|
6- |
Sağlıklı bir test uygulanabilmesi için bilgi, beceri ve tecrübeye sahip olabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
15
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
15
|
15
|
Laboratuvar
|
5
|
2
|
10
|
Arazi çalışması
|
3
|
15
|
45
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
199
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
M.P.Reiman, R.C.Manske: Functional Testing in Human Performance. Human Kinetics. USA, Canada, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J.K.Ehrman, P.M.Gordon, P.S.Visich, S.J.Keteyian. Clinical Exercise Physiology. Human Kinetics. USA, Canada. 2010
|
|