Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇAYIR-MERA ISLAHI |
Birinci düzey |
TAB 402 |
Zorunlu |
8 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MAHMUT KAPLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Çayır meraların farklı metotlarla ıslah yollarının kavranması, hangi ıslah metodunun hangi durumlarda uygulanmasına karar verilmesi konularında beceri kazandırmak
|
Dersin tanımı
|
Çayır mera ıslahı konularını kapsar
|
1- |
Çayır Mera ve Yayla Kavramları, Kaba yem kaynakları, mera ıslahının temel ilkeleri ve meralarda tohumlama Uygulama: Çayır mera bitki topluluklarının kalitatif, kantitatif ve sentetik özellikleri
|
2- |
Mera karışımları, karışımda kullanılan bitki grupları, karışım özellikleri ve meralarda tohum yatağı hazırlama Uygulama: Vejetasyon etüdünde kullanılan metotlar
|
3- |
Suni meraların ekimi ve tohumlanan meraların idaresi Uygulama: Çayır mera bitkilerinin vejetasyonda dağılış şekilleri
|
4- |
Meralarda yabancı bitkiler ve mücadelesi Uygulama: Vejetasyon etütlerinde optimum numune ve parsel sayısının belirlenmesi
|
5- |
Meralarda yakma ve biyolojik mücadele Uygulama: Mera kesimlerinin belirlenmesi ve haritaya işlenmesi
|
6- |
Yakmanın mera bitkilerine etkileri, kontrollü yakma ve yakma sonrası mera idaresi Uygulama: Mera durumunun tespit edilmesi
|
7- |
Çayır meralarda besin maddelerinin çevrimi, bitki ve hayvan açısından minerallerin önemi ve gübrelemede dikkat edilecek hususlar Uygulama: Otlatma kapasitesinin belirlenmesi
|
8- |
Gübrelemenin yararları organik ve inorganik gübreler Uygulama: Otlatma Kapasitesi ile ilgili örnek problemler
|
9- |
Çayır meralarda su düzeni, sulama ve drenaj Uygulama: Suni ve intensif meralarda otlatma kapasitesinin belirlenmesi
|
10- |
Çayır meralarda toprak ve su koruma, erozyon ve korunma yolları Uygulama: Otlatma gücü rehberinin kullanımı
|
11- |
Meralarda hayvan yönetimini kolaylaştırıcı yapı ve tesisler Uygulama: Arazide uygulamalı olarak mera ölçüm metotlarının gösterimi (Transekt, Lup, Tekerlekli nokta)
|
12- |
Meraların parsellenmesi ve bakımı Uygulama: Ölçüm metotlarının arazide uygulanması
|
13- |
Çayır arazilerinin ıslahında dikkat edilecek hususlar Uygulama: Arazide mera bitkilerinin tanıtımı
|
14- |
Mera ıslahı ile ilgili özellikle bölgemizde yapılan çalışma slaytlarının sunumu Uygulama: Arazide uygulama sınavı
|
15- |
Final Exam
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Çayır mera yayla kavramlarını açıklayabilir
|
2- |
Çayır mera karışımlarının oluşturulmasını kavrayabilirler
|
3- |
Yabancı otlarla farklı metotlarla mücadele olanaklarını kavrayabilir
|
4- |
Çayır meraların gübre ihtiyaçlarının belirlenmesi ve gübrelerin uygulama teknikleri ile ilgili beceri sahibi olabilir
|
5- |
Çayır meralarda su düzeninin ayarlanması ve toprak su koruma metotlarını kavrayabilir
|
6- |
Meralarda hayvan yönetimini kolaylaştırıcı yapı ve tesislerin kurulması ile ilgili beceriye sahip olabilir
|
7- |
Daha önce yapılan ıslah çalışmalarını kavrayarak gelecekte bu tip projelerde görev alabilir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
88
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Altın M, Gökkuş A ve Koç A, 2005. Breeding pasture-meadow grasses. Gökkuş A, Koç, A ve Çomaklı B, 2005. Pasture-meadow grasses Application Guide.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Pasture grasses in breeding a variety of domestic and foreign published books and research articles that have been made in this regard
|
Ders ile ilgili dosyalar
|
|
İndir
| | https://avesis.erciyes.edu.tr/mahmutk/dokumanlar |
|
|