Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Tekstil Mühendisliği > DOKUMA KUMAŞ TEKNOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DOKUMA KUMAŞ TEKNOLOJİSİ Birinci düzey TTY 202 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. BEKİR YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULKADİR BİLİŞİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı - Son kullanıma yönelik nasıl kumaş yapılacağı ve tasarlanacağını anlamak; - İleri tekstil mühendisliği dersleri için dokuma kumaş ve üretim teknikleri konularında deneyim kazanmak.
Dersin tanımı Temel dokuma tekniği ve kumaş yapılarının öğretilmesi. Dokuma teknigini uygulama, dokuma problemlerini çözme ve dokuma üretimini planlama becerilerinin kazandırılması sağlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Çözgü
2- Atkı
3- Temel örgüler
4- Tahar
5- Dokuma tekniği
6- Dokumada temel hareketler
7- Sıklık
8- Gramaj hesapları
9- Örtme faktörü hesapları
10- Dokuma hazırlıktaki bobinleme
11- Katlama
12- Seri çözgü
13- Konik çözgü
14- Haşıl makinası
15- Düğüm işlemi
16- Tahar makinası ve diğer makinaların tanıtımı
17- Dokumada yenilikçi konular
18- Dokuma kumaşların karakteristikleri
19- Doku yapısı-formlama parametreleri
20- Doku özelliklerinin kantitatif verilere dönüştürülmesi

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dokuma teknigini uygulayabilme
2- Dokuma problemlerini çözebilme
3- Dokuma konusunda iletisim kurabilme
4- Temel dokuma kumaş yapısı ve özelliklerini açıklayabilme
5- Kumaş mimarisi ile lif özelliklerini bağdaştırabilme
6- Doku yapısı-kullanım yerinden istenen fonksiyonları yerine getirebilme kavramının gelişmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9- En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10- Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12- Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles of Fabric Formation, Author, Prabir Kumar Banerjee, CRC Press, ISBN 9781466554443, year:2014.
Yardımcı Kaynaklar - Principles of weaving, R. Marks and A.T.C. Robinson, Textile Institute, 1976. - Weaving : Conversion of yarn to fabric, P. R. Lord and M. H. Mohamed, Merrow Publishing, 2nd Ed., 1982

Ders ile ilgili dosyalar