Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ELEŞTİRİ METİNLERİ |
İkinci düzey |
RES511.1 |
|
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.DR. EBRU ALPARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
SANATTA YÜKSEK LİSANS YAPAN ÖĞRENCİLERİN, PROFESYONEL SANAT ELEŞTİRİSİ ALANI İLE İLGİLİ TEMEL KONULARI, KONUYA GİRİŞ PARADİGMALARINI TANIMALARI.
|
Dersin tanımı
|
DERS, SANAT ELEŞTİRİSİ ALNININA GİRİŞ PARADİGMALARINI İÇERMEKTEDİR.
|
1- |
ELEŞTİRİ NEDİR?
|
2- |
TEKNİK ELEŞTİRİ
|
3- |
SOSYOLOJİK ELEŞTİRİ
|
4- |
PSİKOLOJİK ELEŞTİRİ
|
5- |
ESTETİK ELEŞTİRİ
|
6- |
FELSEFİ ELEŞTİRİ
|
7- |
SANATSAL OLMAYAN ELEŞTİRİ YOLLARI
|
8- |
SINAV
|
9- |
ESER MERKEZLİ ELEŞTİRİ
|
10- |
SANATÇI MERKEZLİ ELEŞTİRİ
|
11- |
ALICI MERKEZLİ ELEŞTİRİ
|
12- |
PLASTİK SANATLARDA ELEŞTİRİ ÇALIŞMALARI
|
13- |
FİLM, OYUN ELEŞTİRİSİ
|
14- |
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİ
|
15- |
YOK
|
16- |
YOK
|
17- |
YOK
|
18- |
YOK
|
19- |
YOK
|
20- |
YOK
|
1- |
TEKNİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR: NE DİYOR?, NEYİ, NEYLE NASIL DİYOR?
|
2- |
TEKNİK ELEŞTİRİNİN ARAÇLARINI, SANAT BİÇİMİNE GÖRE TANIMAYA BAŞLAR.
|
3- |
RESİM ALANINDA TEKNİK ELEŞTİRİ YAZMAYA BAŞLAR
|
4- |
PSİKOLOJİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR
|
5- |
PSİKOLOJİK ELEŞTİRİNİN ARAÇLARINI SANAT BİÇİMİNE GÖRE TANIR.
|
6- |
SANAT ÖZNELERİNİ PSİKOLOJİK YÖNDEN DEĞERLENDİRİR.
|
7- |
SOSYOLOJİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
|
8- |
ESTETİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
|
9- |
FELSEFİ ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
|
10- |
SANAT ELEŞTİRİSİ YAZAR.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
6
|
8
|
48
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
4
|
8
|
32
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
4
|
1
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
1
|
1
|
1
|
Arazi çalışması
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
8
|
16
|
Toplam iş yükü
|
|
|
123
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
30
|
Ödev
|
1
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
ELEŞTİRİ KURAMLARI, BERNA MORAN.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ÇAĞDAŞ SANATIN ÖRGÜTLENMESİ, ALİ ARTUN.
ELEŞTİRİYE BEŞ KALA, BEDRETTİN CÖMERT.
ESTETİK, AVNER ZİSS.
SANAT VE İDEOLOJİ, LOUIS ALTHUSSER
ESTETİK, MOUSSEJ KAGAN
ESTETİK, GYÖRGY LUKACS.
|
|