Giriş | English

Yüksek Lisans > Güzel Sanatlar Enstitüsü > Resim Anasanat Dali (yüksek Lisans) > ELEŞTİRİ METİNLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEŞTİRİ METİNLERİ İkinci düzey RES511.1 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.DR. EBRU ALPARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı SANATTA YÜKSEK LİSANS YAPAN ÖĞRENCİLERİN, PROFESYONEL SANAT ELEŞTİRİSİ ALANI İLE İLGİLİ TEMEL KONULARI, KONUYA GİRİŞ PARADİGMALARINI TANIMALARI.
Dersin tanımı DERS, SANAT ELEŞTİRİSİ ALNININA GİRİŞ PARADİGMALARINI İÇERMEKTEDİR.

Dersin içeriği
1- ELEŞTİRİ NEDİR?
2- TEKNİK ELEŞTİRİ
3- SOSYOLOJİK ELEŞTİRİ
4- PSİKOLOJİK ELEŞTİRİ
5- ESTETİK ELEŞTİRİ
6- FELSEFİ ELEŞTİRİ
7- SANATSAL OLMAYAN ELEŞTİRİ YOLLARI
8- SINAV
9- ESER MERKEZLİ ELEŞTİRİ
10- SANATÇI MERKEZLİ ELEŞTİRİ
11- ALICI MERKEZLİ ELEŞTİRİ
12- PLASTİK SANATLARDA ELEŞTİRİ ÇALIŞMALARI
13- FİLM, OYUN ELEŞTİRİSİ
14- EDEBİYAT ELEŞTİRİSİ
15- YOK
16- YOK
17- YOK
18- YOK
19- YOK
20- YOK

Dersin öğrenme çıktıları
1- TEKNİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR: NE DİYOR?, NEYİ, NEYLE NASIL DİYOR?
2- TEKNİK ELEŞTİRİNİN ARAÇLARINI, SANAT BİÇİMİNE GÖRE TANIMAYA BAŞLAR.
3- RESİM ALANINDA TEKNİK ELEŞTİRİ YAZMAYA BAŞLAR
4- PSİKOLOJİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR
5- PSİKOLOJİK ELEŞTİRİNİN ARAÇLARINI SANAT BİÇİMİNE GÖRE TANIR.
6- SANAT ÖZNELERİNİ PSİKOLOJİK YÖNDEN DEĞERLENDİRİR.
7- SOSYOLOJİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
8- ESTETİK ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
9- FELSEFİ ELEŞTİRİNİN SORULARINI ÖĞRENİR.
10- SANAT ELEŞTİRİSİ YAZAR.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3- Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6- Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7- Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8- Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 8 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 8 16
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 30
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ELEŞTİRİ KURAMLARI, BERNA MORAN.
Yardımcı Kaynaklar ÇAĞDAŞ SANATIN ÖRGÜTLENMESİ, ALİ ARTUN. ELEŞTİRİYE BEŞ KALA, BEDRETTİN CÖMERT. ESTETİK, AVNER ZİSS. SANAT VE İDEOLOJİ, LOUIS ALTHUSSER ESTETİK, MOUSSEJ KAGAN ESTETİK, GYÖRGY LUKACS.

Ders ile ilgili dosyalar