Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > THESIS CONSULTANCY 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
THESIS CONSULTANCY 2 İkinci düzey BIO 722 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. MİKAİL AKBULUT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Faculty Members in the Department
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli The way the course is delivered is through process evaluation in the form of face-to-face and interactive applications.
Dersin amacı Purpose of the course: Within the scope of this course, students are informed about the procedures related to master''s thesis supervision and writing process. The course is aimed at ensuring interaction between thesis advisors and students. The purpose of the thesis is to inform students about what needs to be done before and during the thesis and the evaluation process.
Dersin tanımı Course description It is a course that enables the student to put into practice the knowledge and skills acquired by carrying out a research project individually and independently within the scope of his/her program.

Dersin içeriği
1- General information
2- Preparation of your thesis
3- People involved in your thesis
4- How to find a thesis topic
5- Points of attention during thesis supervision
6- Ethical behavior and plagiarism
7- Progress evaluation
8- Thesis activities
9- Research proposal/planning
10- Carrying out the research project
11- Research proposal/planning
12- Completion of your thesis
13- Delay and possibility to reset
14- Checklist for organizing a thesis
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Students can make a research plan
2- Can describe the research topic in relation to the broader scientific context
3- Learns to identify knowledge gaps
4- Can formulate research questions and/or hypothesis, aims and objectives.
5- learns project design, data collection and analysis methods
6- May analyze data to answer research questions and/or test hypotheses.
7- Can create answers to research questions supported by research results.
8- Learns potential limitations and can discuss and relate results to the broader scientific and societal context.
9- Learns to report research both written and verbal
10- Learns to manage time and resources correctly, in accordance with the rules of academic conduct Uses input and feedback to carry out the research project.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 7 1 7
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Students may use all kinds of scientific articles related to the field of study as a source.

Ders ile ilgili dosyalar