Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İLERİ İSTATİSTİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE İLERİ İSTATİSTİK Üçüncü düzey IFE 603 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Fen eğitiminde istatistik, bilimsel araştırma yöntmleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKTAY BEKTAŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. OKTAY BEKTAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Çok değişkenli istatistiksel teknikleri kavramak ve problemlerin çözümünde kullanmak.
Dersin tanımı Tek değişkenli ve çok değişkenli istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi, veri inceleme ve temizleme; çoklu regresyon; lojistik regresyon; çok yönlü frekans analizi; kanonik korelasyon; çok yönlü varyans ve kovaryans analizi; ayırma analizi; tekrarlı ölçmelerin çok değişkenli analizi; faktör analizi; yapısal eşitlik modeli; aşamalı doğrusal model; yapay sinir ağları.

Dersin içeriği
1- Tek değişkenli ve çok değişkenli istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi
2- Veri inceleme ve temizleme
3- Çoklu regresyon
4- Lojistik regresyon
5- Çok yönlü frekans analizi
6- Kanonik korelasyon
7- Çok yönlü varyans analizi
8- Çok yönlü kovaryans analizi
9- Tekrarlı ölçmelerin çok değişkenli analizi
10- Aşamalı doğrusal model
11- Faktör analizi
12- Yapısal eşitlik modeli
13- Proje hazırlığı
14- Proje sunumu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok değişkenli ve tek değişkenli istatistiklerin farkını ve çok değişkenli istatistiklerin uygulama koşullarını bilir.
2- Çok değişkenli istatistiksel tekniklerin her birinin amacını ve ayırt edici özelliklerini bilir.
3- Ölçme değerlendirme alanında ve diğer disiplinlerde karşılaşılan problemlerinin çözümü için gerektiğinde çok değişkenli teknikleri uygular.
4- Çok değişkenli istatistiksel teknikleri çözümlemede kullanılan yazılımları araştırır ve sorunların çözümünde kullanır.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 8 4 32
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 3 1 3
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 8 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Using Multivariate Statistics. Allyn & Bacon, 4th press.
Yardımcı Kaynaklar Using SPSS for Windows and Macintosh (8th Edition) by Samuel B. Green

Ders ile ilgili dosyalar