Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyosistem Mühendisliği (yl.) > SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ İkinci düzey BSM517 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. ZEKİ GÖKALP
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ-YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ KONUSUNDA BİLGİ VE BECERİLERİ ARTTIRMAK
Dersin tanımı SU KAYNAKLARI VE KİRLİLİĞİ

Dersin içeriği
1- Su kaynakları
2- Su kaynakları yönetimi
3- Su kaynakları kirliliği
4- Kirlilik parametreleri
5- Numune alma ve analize hazırlık
6- Biyolojik oksijen ihtiyacı (BOD)ve ölçümü
7- Kimyasal oksijen ihtiyacı (COD) ve ölçümü
8- ARA-SINAV
9- pH, EC, askıda katı madde ölçümü
10- Bulanıklık ve diğer kirlilik parametreleri
11- Kirlilik izleme ve değerlendirme
12- Su kaynakları kirliliğine karşı alınabilecek önlemler
13- Örnek vaka çalışmaları
14- Makale değerlendirme
15- FİNAL-SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye ve dünya su kaynakları
2- Su kaynakları kirliliğinde ülkemizdeki mevcut durum
3- Kirlilik parametrelerinin her birinin ölçüm ve değerlendirmesi
4- Alınabilecek önlemler hakkında bilgi sahibi olma
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2- Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4- Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5- Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8- Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 3 6
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 4 3 12
Arazi çalışması 4 5 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 5 20
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar