Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Maliye > ENVANTER VE BİLANÇO
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENVANTER VE BİLANÇO Birinci düzey C-İŞL219 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri İŞL.104 Genel Muhasebe II dersini başarmış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERGÜN KÜÇÜK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf Dersleri/Örnek Mali Olay ve Uygulamalar.
Dersin amacı Bu dersin amacı; giriş düzeyinde muhasebe bilgisine sahip olan öğrencilere, muhasebe teorisi ve uygulaması konusunda orta düzeyde birikim kazandırmaya çalışmaktır.
Dersin tanımı Saymak, ölçmek, tartmak ve değerlemek suretiyle finansal tablo günündeki mevcutların, alacakların ve borçların fiili durumunu ortaya koymak ve daha sonra muhasebe kayıtlarının fiili durumu yansıtacak hale getirilmesine yönelik işlemleri kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Tanışma, Giriş ve Dersin Tanıtımı. Envanter ve Değerleme Ölçüleri.
2- Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
3- Hazır Değerlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
4- Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-I.
5- Menkul Kıymetlerin Envanter ve Değerlemesi-II.
6- Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-I.
7- Ticari Alacakların Envanter ve Değerlemesi-II.
8- VİZE SINAVLARI.
9- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-I.
10- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-II.
11- Stokların Envanteri ve Değerlemesi-III.
12- Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi I.
13- Maddi Duran Varlıkların Envanteri ve Değerlemesi II.
14- Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi I.
15- Pasif Hesapların Envanteri ve Değerlemesi II.
16- FİNAL SINAVLARI
17- FİNAL SINAVLARI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrar.
2- Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlar.
3- Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirir.
4- Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapar.
5- Muhasebe uygulamalarının altında yatan varsayımları mali olaylar üzerinden yorumlar.
6- Muhasebe uygulamalarını muhasebe teorilerinin tali ve nihai amaçları çerçevesinde yorumlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2- Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3- Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4- Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5- Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6- Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7- Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8- Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9- Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10- Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11- İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12- Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 5 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 5 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı ---Nalân AKDOĞAN, Orhan SEVİLENGÜL; (2007), TMS ile Uyumlu Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulaması, 12.Baskı. Gazi Kitabevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar (1)Remzi ÖRTEN, Aydın KARAPINAR; (2009), TMS ile Uyumlu Dönemsonu Muhasebe Uygulamaları, 4. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara. (2)Volkan DEMİR, Oğuzhan BAHADIR; (2011), KOBİ’lerde Finansal Raporlama, TÜRMOB Yayınları Nu:426, Ankara. (3)Bünyamin ÖZTÜRK; (2006), Vergi ve Muhasebe Uygulamaları Açısından Dönemsonu Envanter ve Değerleme İşlemleri, Maliye ve Hukuk Yayınları, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar