Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > VEKTÖR ARTROPODLAR VE TAŞIDIKLARI HASTALIKLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
VEKTÖR ARTROPODLAR VE TAŞIDIKLARI HASTALIKLAR Üçüncü düzey PAR 507 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İZZET ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARAŞ GÖR ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ GÖR MERVE YÜRÜK
Dersin veriliş şekli TEORİK VE PRATİK
Dersin amacı Öğrencilere vektör artropodlar ve taşıdıkları hastalıklar ile ilgili temel prensipleri aktarmak.
Dersin tanımı Parazitolojik açıdan önemli artropodların morfolojisi, hayat döngüsü, vektörlükleri ve taşıdıkları hastalıkları öğretir.

Dersin içeriği
1- Arthropodların morfolojisi ve sınıflandırılması
2- Arthropodların zarar veriş şekilleri(doğrudan, vektör )
3- Arthropodların toplanması ve preparasyonu
4- Vektör arthropodlarla savaş (fiziksel, kimyasal, biyolojik).
5- Sivrisinekler ve vektörlüğü
6- Tatarcıklar ve vektörlüğü
7- Heleidae /Simulidae, Tabanidae ve vektörlüğü
8- Muscidae(siyah sinekler)ve Orthoptera(hamam böcekleri) ve vektörlüğü
9- Siphonaptera (tatarcıklar) ve vektörlüğü
10- Anoplura (bitler)ve vektörlüğü
11- Cimicidae(tahta kuruları)ve vektörlüğü I
12- Cimicidae(tahta kuruları)ve vektörlüğü II
13- Acarina (keneler)ve vektörlüğü I
14- Acarina (keneler)ve vektörlüğü II
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Arthropodların genel morfolojisi, sınıflandırılması ve zarar veriş şekilleri(doğrudan veya vektör olarak)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2- Vektör artropodlarla savaş(Fiziksel, kimyasal, biyolojik)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
3- Sivrisinekler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
4- Tatarcıklar ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
5- Heleidae /Simulidae, Tabanidae ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
6- Muscidae(siyah sinekler)ve Orthoptera(hamam böcekleri)ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
7- Siphonaptera (tatarcıklar) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
8- Anoplura (bitler) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
9- Cimicidae (tahta kuruları) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
10- Acarina (keneler) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 11 132
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 8 8 64
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   70

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar