Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. İZZET ŞAHİN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ GÖR ÜLFET ÇETİNKAYA, ARAŞ GÖR MERVE YÜRÜK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK VE PRATİK
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere vektör artropodlar ve taşıdıkları hastalıklar ile ilgili temel prensipleri aktarmak.
|
Dersin tanımı
|
Parazitolojik açıdan önemli artropodların morfolojisi, hayat döngüsü, vektörlükleri ve taşıdıkları hastalıkları öğretir.
|
1- |
Arthropodların morfolojisi ve sınıflandırılması
|
2- |
Arthropodların zarar veriş şekilleri(doğrudan, vektör )
|
3- |
Arthropodların toplanması ve preparasyonu
|
4- |
Vektör arthropodlarla savaş (fiziksel, kimyasal, biyolojik).
|
5- |
Sivrisinekler ve vektörlüğü
|
6- |
Tatarcıklar ve vektörlüğü
|
7- |
Heleidae /Simulidae, Tabanidae ve vektörlüğü
|
8- |
Muscidae(siyah sinekler)ve Orthoptera(hamam böcekleri) ve vektörlüğü
|
9- |
Siphonaptera (tatarcıklar) ve vektörlüğü
|
10- |
Anoplura (bitler)ve vektörlüğü
|
11- |
Cimicidae(tahta kuruları)ve vektörlüğü I
|
12- |
Cimicidae(tahta kuruları)ve vektörlüğü II
|
13- |
Acarina (keneler)ve vektörlüğü I
|
14- |
Acarina (keneler)ve vektörlüğü II
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Arthropodların genel morfolojisi, sınıflandırılması ve zarar veriş şekilleri(doğrudan veya vektör olarak)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
2- |
Vektör artropodlarla savaş(Fiziksel, kimyasal, biyolojik)hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
3- |
Sivrisinekler ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
4- |
Tatarcıklar ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
5- |
Heleidae /Simulidae, Tabanidae ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
6- |
Muscidae(siyah sinekler)ve Orthoptera(hamam böcekleri)ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
7- |
Siphonaptera (tatarcıklar) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
8- |
Anoplura (bitler) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
9- |
Cimicidae (tahta kuruları) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
10- |
Acarina (keneler) ve vektörlüğü hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
11
|
132
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
8
|
8
|
64
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
30
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
70
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Genel Tıp Parazitoloji; Gülendame Saygı
Bogitsh BJ, Cheng TC; Human Parasitology, Academic press, Sandiago, California, 1998
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|