Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAZIM VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ |
Birinci düzey |
RDE 109 |
Zorunlu |
1 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Rusça
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi ERDEM ERİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yazım ve Araştırma Teknikleri dersi bir dönem süresince, 15 hafta boyunca ikişer saatlik derslerde verilecektir. Bu dersler söz konusu zaman diliminde, öğrenim faaliyetleri kısmında belirtildiği üzere, akademik yazıma dair bilgileri öğrencilere verecek nitelikte olacaktır. Bu bilgiler ışığında öğrencilerin var olan bilimsel yazım ürünlerini değerlendirmeleri ve kendi özgün üsluplarını ortaya koyup koyamadıkları belirlenmiş olacaktır.
|
Dersin amacı
|
Yazım ve Araştırma Teknikleri dersinin amacı öğrencilerin pratik ve evrensel araştırma teknikleri ile doğru ve anlaşılır yazım tekniklerini kazanmalarını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin IMRAD gibi uluslararası alanda geçerliliği olan bir yöntemde, anlaşılır ve konu odaklı nasıl yazılır, sorusunun cevabını bulmaları amaçlanmıştır. Bunun haricinde, dersin Araştırma Yöntemleri ile ilgili olan kısmında araştırma süreci, belli başlı arşivlerin hangileri olduğu, bunların nasıl kullanıldıkları, online veritabanları ve ulaşımlarının nasıl gerçekleştirildikleri gibi konuların irdelenmesi de amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Yazım ve Araştırma Teknikleri dersi öğrencilere bilimsel yazıma dair belli yöntemlerin ve araştırma tekniklerinin sunulduğu, IMRAD, arşiv, veritabanı, nitel ve nicel bilgi sınıflandırma sistemleri ve atıflandırma sistemleri gibi bilgilerin kazandırıldığı bir dönemlik (15 hafta) derstir.
|
1- |
İzlencenin tanıtılması - Üniversite kavramı. Üniversitenin tarihi ve işlevleri.
|
2- |
Üslup bilgisi. Bilimsel üslup ve diğerleri arasındaki yeri. Türleri. Ödeve giriş.
|
3- |
Ödev nedir? İşlevleri nelerdir? Nasıl hazırlanır? Bilimsel problem nedir?
|
4- |
Sav-Argüman-Örnekler. Ön değerlendirme ve hazırlık.
|
5- |
Problem örnekleri üzerine çalışma.
|
6- |
Araştırma. Tür ve süreçleri.
|
7- |
Kaynaklar ve arama alanları. Kütüphaneler - Arşivler - Üniversiteler.
|
8- |
Elektronik veri tabanları ve kullanımları.
|
9- |
Kuramlar ve teoriler (tarihçe).
|
10- |
Kuram ve yöntemler. Öncü kuramcılar.
|
11- |
Not alma. Çalışma örnekleri.
|
12- |
Not tasnifi. Nitel ve nicel araştırma. Veri tasnifi.
|
13- |
Akademik yazım. Tarihi süreç içinde gelişimi. Geldiği nokta. Kullanım alanları.
|
14- |
IMRAD Öğeleri.
|
15- |
Problemden başlığa giden yol.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler için bilimsel araştırmalar konusunda rehber işlevi görmek.
|
2- |
Güncel olan akademik yazım tekniklerini bilerek, verecekleri ödevleri akademik çalışmaların belirli bir standarda göre hazırlanmasını sağlamak.
|
3- |
Öğrencilerin akademik yazım türlerini tanımalarını sağlamak.
|
4- |
Bilimsel etik, haklar ve sorumluluklar konusunda bilinçli hareket etmeye teşvik etmek.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
|
|
10- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
11- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
12- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
13- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
1
|
15
|
Ödevler
|
15
|
1
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
15
|
1
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
69
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayınlanır, R. A. Day, Tübitak, Ankara, 2002
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Tez Nasıl Yazılır?, Umberto Eco, Can, İstanbul, 2019
|
|