Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > ATATÜRK İLK. VE İNK.TAR. I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATATÜRK İLK. VE İNK.TAR. I Birinci düzey TAR101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN İBRAHİM BOZBIYIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin tanımı TAR101

Dersin içeriği
1- Öğrencilerle Tanışma ve İnkılâp Kavramı.
2- Osmanlı İmparatorluğu’nun Yıkılışı.
3- Yenileşme Hareketleri
4- Trablusgarp Savaşı, Balkan Savaşı, I. Dünya Savaşı.
5- I. Dünya Savaşı’nda Cepheler.
6- Ermeni Meselesi
7- Mondros Mütarekesi.
8- VİZE
9- Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı.
10- Amasya, Erzurum, Sivas Kongresi.
11- Misak-ı Milli ve TBMM’nin Açılışı
12- Doğu ve Güney Cephesi.
13- Batı Cephesi.
14- Sevr ve Lozan Anlaşması
15- FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2- Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3- Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4- Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5- TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6- TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7- Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 1 3
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar ATATÜRK, Mustafa Kemal, Nutuk (1919-1927), ( Hazırlayan: Zeynep Korkmaz), Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2000. Atatürk’ün Söylev Demeçleri, C. I-II-III, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 1997. Atay Falih Rıfkı, Çankaya, Bateş Yayınları, İstanbul,1980. A Abadan Yavuz, Atatürk ve İlkeleri, Varlık Yayınları, İstanbul, 1963. İNAN, Afet, Medenî Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El yazıları, Ankara 1969.

Ders ile ilgili dosyalar