Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ-II Birinci düzey ESM 304 Zorunlu 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. H. Hakan AÇIKEL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Enerji Mühendislerine akışkanlar ile ilgili yeterli bilgi birikimini oluşturmak
Dersin tanımı Akışkanlar mekaniği

Dersin içeriği
1- Akışkanların hareket denklemleri: Süreklilik, Enerji, Bernoulli denklemleri Navier-Stokes denklemlerinin tam çözümleri.
2- Dairesel kesitli borularda akım, Genelleştirimiş Couette Akımı ve Yağlama problemi.
3- Dönen eş eksenli silindirik borular arasındaki akım.
4- Boru sistemleri, boru akışlarının genel karakteristikleri.
5- Boru sistemleri, boru akışlarının genel karakteristikleri.
6- Bernoulli denklemi ve uygulamaları,
7- Bernoulli denklemi ve uygulamaları,
8- Arasınav
9- İmpuls-Momentum denklemi
10- İmpuls-Momentum denkleminin akışkanlar mekaniğindeki uygulamaları.
11- Enerji kayıpları, kayıp çeşitleri ve hesaplama metodları.
12- Enerji kayıpları, kayıp çeşitleri ve hesaplama metodları.
13- Hız, debi, basınç ve viskozite ölçümü
14- Boyut analizi ve benzerlik.
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akışkanlar mekaniği-I dersinin devamı niteliğinde olan bu derste, uygulama ve araştırmaya yönelik akışkanlar mekaniğinin temel denklemlerinin tanımlanması.
2- Akışkanlar mekaniği problemlerinin çözümünde beceri kazandırılması.
3- Boru sistemlerindeki akışın karakteristiğini anlayıp bu alanda karşılaşılabilecek mühendislik problemlerine çözüm üretebilmek.
4- Bernoulli denkleminin uygulamalarını konu ile ilgili mühendislik problemlerine uygulayabilecek tecrübeye sahip olabilmek.
5- Akış sistemlerindeki enerji kayıplarını ve bu kayıp çeşitlerini belirleyebilmek.
6- sistemler üzerinde benzerlik ve boyut analizi yapabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y.A. Çengel ve J.M. Jımbala, Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları
Yardımcı Kaynaklar F. M. White, Fluid Mechanics, McGraw-Hill

Ders ile ilgili dosyalar