Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TIPTA YAPAY ZEKA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIPTA YAPAY ZEKA Birinci düzey BİS 604 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. GÖKMEN ZARARSIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Anlatım ve Tartışma, Ders içinde uygulamalar
Dersin amacı Dersin amacı, yapay zeka ile ilgili temel kavramlar verildikten sonra, yapay zeka yöntemlerinin tıp ve sağlık alanındaki uygulamalarının tanıtılmasıdır.
Dersin tanımı

Dersin içeriği
1- Yapay zekaya giriş, temel kavramlar
2- Yapay zeka teknikleri
3- Yapay sinir ağları
4- Genetik algoritmalar, tabu arama algoritması, karınca koloni algoritması
5- Tıp alanında veri madenciliği
6- Tıp bilişimi alanında yapay zeka teknikleri
7- Ara Sınav
8- Tıp alanında yapay zeka teknikleri
9- Yapay zeka temelli karar destek sistemleri
10- Biyo ve klinik tıp alanında yapay zeka teknikleri
11- Uygulama – 1
12- Uygulama – 2
13- Uygulama – 3
14- Uygulama – 4
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yapay Zeka ve ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur.
2- Tıp Bilişimi Kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
3- Tıp ve Sağlık alanında yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 38 38
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     170
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   25
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   55
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   45
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Eğitmen notları, materyaller, slaytlar, vb.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar