Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > TENİS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TENİS Birinci düzey SEÇ110 Seçmeli 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.DR.MUSTAFA KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Tenis teknik ve taktik becerilerini kazanmak.
Dersin tanımı Tenis teknik ve taktik becerilerinin öğretimi konularına değinilecektir

Dersin içeriği
1- Raket tutuşu, top sektirme çalışmaları, forehand ve backhand gölge çalışması tenisin tanımı tarihçesi, tenisin ve tenisçinin ahlakı.
2- Gölge çalışması. Sabit bekleyen öğrencinin forehand ve backhand vuruşu yapması
3- Sabit bekleyen öğrenciye file önünden el ile atılan topa vuruş yapma
4- Raketle atılan toplara forehand ve backhan vuruş çalışması
5- Kortta değişik yerlere atılan toplara vuruş yapma
6- Forehand ve backhand vuruşlara kort stratejisinin uygulanması
7- Yaklaşma vuruşunu çalışılması
8- Yaklaşma vuruşu ve volenin uygulanması
9- Kombine uygulamalar + Ara sınav
10- Smaç vuruşu ve basamaklaması kombine çalışmalar
11- Kombine uygulamaların yapılması
12- Servis vuruşunun basamaklaması
13- Servis vuruşu uygulaması
14- Maç kuralları ve tekler, çiftler maçı.
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Teniste kaçara vuruşları yapar
2- Teniste uçara vuruşları yapar
3- Teniste servis vuruşları yapar.
4- Teniste vuruş tekniklerinin öğreniminde basamaklamaları uygular
5- Tenis oyun kurallarını açıklar.
6- Karşıdan gelen topun yönünü değiştirir.
7- Tenis maçı yapar.
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 4 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tenis Öğretme Sanatı, M.Ü. Atatürk Eğt. Fak. Beden Eğt ve Spor Böl. İST 1986 Tenise başlarken Öğretmenin El Kitabı, T.T.F. Eğitim Yayını 1990
Yardımcı Kaynaklar Tenis Antrenörleri için el kitabı G:S:G:M: SESAM ANKARA 2002 Tenis teknik ve taktikleri, Kermen,O. ANKARA 2002

Ders ile ilgili dosyalar