Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Biyosistem Mühendisliği > MATEMATİK I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİK I Birinci düzey TB 101 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. ZEYNEL ABİDİN KUŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Örgün (Yüz Yüze)
Dersin amacı Mühendislik bilimleri için matematik vazgeçilmez bir araçtır. Bu dersin amacı; öğrencilere analitik düşünme yeteneğinin kazandırmak, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral gibi temel matematik konularını, uygulamaları ile birlikte öğretmektir.
Dersin tanımı Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları.

Dersin içeriği
1- Fonksiyon ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar
2- Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
3- Üstel ve logaritmik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar ve tersleri
4- Fonksiyonların gösterimi (grafik çizimi)
5- Limit kavramı ve özellikleri
6- Süreklilik kavramı ve özellikleri
7- Türev kavramı ve türev hesapları
8- ARA SINAV
9- Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi
10- Üstel ve logaritmik Fonksiyonların Türevi
11- Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevleri
12- Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevin mühendislik uygulamaları
13- Belirsiz integral kavramı ve uygulamaları
14- Belirli integral kavramı ve uygulamaları
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel Mühendislik problemlerini tanımlar,
2- Temel Mühendislik problemlerini formüller yardımıyla açıklar,
3- Temel Mühendislik problemlerini çözer,
4- Temel Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanarak sistemleri analiz eder,
5- Fonksiyonları ve özelliklerini tanımlar, uygulamadaki karşılıklarını açıklar,
6- Limit ve süreklilik kavramlarını tanımlar,
7- Özel fonksiyonların türevini bulur,
8- Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözümünü bulur,
9- İntegral kavramını tanımlar, pratikteki kullanım alanlarını ifade eder,
10- İntegral yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözümünü bulur.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2- Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3- Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4- Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5- Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6- Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7- Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 5 65
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı Yayınları, 2008.
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri, Cilt I. Murray R.Spiegel, İleri Matematik (Schaum’s outlines), Mc Graw Hill,1997.

Ders ile ilgili dosyalar