Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MATEMATİK I |
Birinci düzey |
TB 101 |
Zorunlu |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞR. GÖR. ZEYNEL ABİDİN KUŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (Yüz Yüze)
|
Dersin amacı
|
Mühendislik bilimleri için matematik vazgeçilmez bir araçtır. Bu dersin amacı; öğrencilere analitik düşünme yeteneğinin kazandırmak, tek değişkenli fonksiyonlarda limit, süreklilik, türev ve integral gibi temel matematik konularını, uygulamaları ile birlikte öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Temel matematik konuları ve bunların mühendisliğe uygulamaları.
|
1- |
Fonksiyon ve özellikleri, bazı özel fonksiyonlar
|
2- |
Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonlar
|
3- |
Üstel ve logaritmik Fonksiyonlar, Hiperbolik Fonksiyonlar ve tersleri
|
4- |
Fonksiyonların gösterimi (grafik çizimi)
|
5- |
Limit kavramı ve özellikleri
|
6- |
Süreklilik kavramı ve özellikleri
|
7- |
Türev kavramı ve türev hesapları
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Trigonometrik ve Ters Trigonometrik Fonksiyonların Türevi
|
10- |
Üstel ve logaritmik Fonksiyonların Türevi
|
11- |
Hiperbolik ve Ters Hiperbolik Fonksiyonların Türevleri
|
12- |
Türevin geometrik ve fiziksel anlamı, Türevin mühendislik uygulamaları
|
13- |
Belirsiz integral kavramı ve uygulamaları
|
14- |
Belirli integral kavramı ve uygulamaları
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel Mühendislik problemlerini tanımlar,
|
2- |
Temel Mühendislik problemlerini formüller yardımıyla açıklar,
|
3- |
Temel Mühendislik problemlerini çözer,
|
4- |
Temel Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini kullanarak sistemleri analiz eder,
|
5- |
Fonksiyonları ve özelliklerini tanımlar, uygulamadaki karşılıklarını açıklar,
|
6- |
Limit ve süreklilik kavramlarını tanımlar,
|
7- |
Özel fonksiyonların türevini bulur,
|
8- |
Türev yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözümünü bulur,
|
9- |
İntegral kavramını tanımlar, pratikteki kullanım alanlarını ifade eder,
|
10- |
İntegral yardımıyla bazı fiziksel problemleri çözümünü bulur.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
|
|
2- |
Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
|
|
3- |
Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
|
|
4- |
Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
|
|
5- |
Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
|
|
6- |
Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
5
|
65
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
111
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Genel Matematik 1, Balcı Yayınları, 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Prof. Dr. Mustafa Balcı, Çözümlü Genel Matematik Problemleri, Cilt I.
Murray R.Spiegel, İleri Matematik (Schaum’s outlines), Mc Graw Hill,1997.
|
|