Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YABANCI DİL (İNG.) I |
İkinci düzey |
Y125 DH |
|
1 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN NAZIM ŞANLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Mevcut ders öğrencilerin İngilizce diline yönelik gramer bilgilerini ve dil bilimsel becerilerini temel ve alt-orta düzeye kadar ilerletmeyi hedeflemektedir. Ders öğrencileri günlük konuşmaları kavramaya, bir konuşmanın ya da basında yer alan haberlerin kilit noktalarını yakalamaya, bireysel düşüncelerini ve duygularını yazılı ve sözlü olarak ifade etmeye teşvik eder.
|
Dersin tanımı
|
Ders her hafta ele alınacak olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerini kapsayan 14 adet üniteden oluşmaktadır. Üniteler temel itibariyle İngilizce becerisinin geliştirilmesine ve İngiliz kültürünün kavranmasına yönelik tümleşik becerileri sunmaktadır.
|
1- |
To be: I am, you are, he is / Meeting people, Countries and Nationalities, Numbers 1-100, English Alphabet
|
2- |
Present Continuous Tense, Possesive Adjectives, ‘s, of / Classroom Language, Telling the time, Family Members
|
3- |
Definite and Indefinite Articles, Singular and Plural Nouns, Demonstrative Adjectives / Jobs
|
4- |
There is, There are, Prefixes, Prepostions of Place / Asking for directions, Landmarks in London, Objects in a livingroom
|
5- |
Present Simple Tense, Adverbs of Frequency, Certain Sense Verbs with Gerund / Days, months, seasons and years, Ordinal Numbers
|
6- |
Can-can’t, Wh- questions, Object Pronouns, Possessive Pronouns / Ability, Request, Permission and Prohibition with “can”, clothes
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Count and Uncount Nouns, have-has got, Quantifiers, Imperatives / Food and Beverage, Containers, Giving a recipe
|
9- |
Present Continuous vs Present Simple Tense
|
10- |
Adjectives- enough,too,very
|
11- |
–ing and –ed adjectives
|
12- |
Comparatives and Superlatives
|
13- |
Past Simple Tense and Used to-past time expressions and habits in the past
|
14- |
Past Simple Tense and Used to-past time expressions and habits in the past/Reading comprehension exercises
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hedef kültürde fikir beyan edip açıklamak.
|
2- |
Günlük rutin işlerle ve alışkanlıklarla ilgili konuşmak.
|
3- |
Amaçlardan bahsetmek.
|
4- |
Nesneleri tanımlamak ve bir şeyler satın almak.
|
5- |
Karşılaştırmalar yapmak.
|
6- |
Yön tariflerinde bulunmak.
|
7- |
Tavsiye vermek ve almak.
|
8- |
Olasılıklardan bahsetmek.
|
9- |
Şart cümleleri oluşturmak.
|
10- |
Emir ve tavsiye cümleleri oluşturmak.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
8
|
2
|
16
|
Ödevler
|
2
|
1
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
1
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
61
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Milestone, Gökhan Ulutürk, Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı, Kardeşler Ofset, Kayseri, 2013. Yardımcı Kaynaklar Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Worksheets in English, Mehmet Telli, Hacettepe Taş Yayınları, Ankara.
|
|