Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVİRİ |
Birinci düzey |
ÇDE407 |
Seçmeli |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. NURCAN KALKIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. SEMİNE İMGE AZERTÜRK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sözcük dağarcıklarının, okuma anlama ve Çince’den Türkçe’ye çeviri becerilerinin geliştirilmesi
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin seviyelerine uygun çeşitli metinlerin incelenmesi ve Çince’den Türkçeye çevrilmesi
|
1- |
1.Ders:"Nezaket ve Görgü Kuralları" 1.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
2- |
1.Ders:"Nezaket ve Görgü Kuralları" 2. ve 3. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
3- |
1.Ders:"Nezaket ve Görgü Kuralları" 4.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
4- |
2.Ders:"Gündemdeki Konular" 1.Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
5- |
2.Ders:"Gündemdeki Konular" 2. ve 3. Metinlerin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
6- |
2.Ders:"Gündemdeki Konular" 4. Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
7- |
3.Ders:"Alçak Gönüllülük ve Saygı" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
3.Ders:"Alçak Gönüllülük ve Saygı" 3.,4. ve 5. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
10- |
4.Ders:"İnsanlar ve İlişkiler" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
11- |
4.Ders:"İnsanlar ve İlişkiler" 3. ve 4. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
12- |
5.Ders:"Ketum İnsanlar" 1. ve 2. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
13- |
5.Ders:"Ketum İnsanlar" 3. ve 4. Metinler, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
14- |
6.Ders:"Özsaygı" 1. Metin, yeni kelimelerin verilmesi, metnin okunup işlenmesi.
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Çeviri yaparken kültürel, tarihi, felsefi, edebi, sosyal, ekonomik, güncel konular hakkında bilgiler edinir.
|
2- |
Çinceden Türkçeye çeviri yaparken nelere dikkat etmesi gerektiğini öğrenir.
|
3- |
Sözcük dağarcığı gelişir.
|
4- |
Sık kullanılan Çince deyim, özdeyişleri öğrenir.
|
5- |
Okuduğunu anlaması, bunları Türkçe olarak ifade etmesi gelişir.
|
6- |
Yazı diline hakim olunur.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Çince dil bilgisi, Çin Kültürü, Çin Tarihi ve Çin Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Çince yazma, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Çin Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Çin Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
Yeni kültürel faaliyetleri tanımada yardımcı olur.
|
|
19- |
Çin'in tarihi geçmişini ortaya koyarak bireylerin Çin'in dünü ile bugününü anlamasına yardımcı olur.
|
|
20- |
Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
11
|
3
|
33
|
Ödevler
|
13
|
3
|
39
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
132
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wu, Xiaolu, Cheng, Chaohui, Shuo Hanyu Tan Wenhua, Beijing Yuyan Daxue, 2009.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Han, Jiantang, Zhongguo Wenhua, Beijing Yuyan Daxue, 2004.
|
|