Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZYÜZE ANLATIM
|
Dersin amacı
|
Meslek bilinci oluşturarak meslekte branşlaşmayı desteklemek ve kariyer hedeflerinin yapılandırılmasına zemin hazırlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrencilerin lisans eğitim ve öğretim sistematiğini, mesleğin çalışma alanlarını, meslek etiğini kavramalarını sağlayan, onları meslekte branşlaşma ve başarılı bir kariyer hayatına yönlendiren, alanla ilgili ulusal ve küresel düzeyde işleyişi olan otoriteleri tanımalarını sağlayan bir derstir.
|
1- |
Üniversite, Fakülte, Bölüm ve Anabilim Dalları’nın tanıtımı
|
2- |
Ders Bilgi Paketi ve Ders Programı’nın tanıtımı
|
3- |
Üniversite Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Sağlık Bilimleri Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesinin Açıklanması
|
4- |
Mesleğin Tanımları, Mesleğin Tarihçesi
|
5- |
Çalışma Alanları/Ünvanları
|
6- |
Mesleki Standartlar
|
7- |
Mesleki Standartlar
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Mesleki Etik ve Sorumluluk
|
10- |
Mesleki Etik ve Sorumluluk
|
11- |
Meslekle İlgili Kaynaklara Ulaşım ve Yaşam Boyu Öğrenme Farkındalığının Oluşturulması
|
12- |
Meslek Uygulamaları ve
Kanıta Dayalı Bilgi’nin Uygulamalara Yansıması
|
13- |
Meslek Uygulamaları ve
Kanıta Dayalı Bilgi’nin Uygulamalara Yansıması
|
14- |
Alanla İlgili Ulusal Otoriteler, Otoritelerin Çalışma Alanları ve Faaliyetleri
|
15- |
Alanla İlgili Uluslararası Otoriteler, Otoritelerin Çalışma Alanları ve Faaliyetleri
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Meslek tanımını yapar, mesleğin çalışma alanlarını/ünvanlarını ve kariyer olanaklarını öğrenir.
|
2- |
Fakülte, bölüm ve anabilim dallarının yapılanmasını ve eğitim sürecinde yararlanacağı yönetmelik ve yönergeleri öğrenir.
|
3- |
Meslek etiği ve deontoloji ile ilgili temel bilgileri öğrenir.
|
4- |
Mesleğin gerektirdiği sorumluluk ve faaliyetleri tanımlama becerisi kazanır.
|
5- |
Alanla ilgili ulusal ve küresel düzeyde işleyişi olan otoritelerin görev, yetki ve sorumluluklarını öğrenir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
2- |
Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
|
|
3- |
Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
|
|
4- |
Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
|
|
5- |
Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
6- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
|
|
7- |
Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
|
|
8- |
Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
|
|
9- |
Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
1
|
15
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
3
|
4
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
4
|
8
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
49
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından hazırlanan kitap, makale, dergi, çevrimiçi kaynaklardan oluşan Kariyer Planlama dersi literatürü
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından önerilen ders içeriğini destekleyen videolar
Yetenek Kapısı Platformu
|
|