Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİKRO İKTİSAT I |
Birinci düzey |
C-İKT201 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İKT.101 İktisada Giriş I veya İKT.103 Introduction to Economics I
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EYYUP ECEVİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Faik BİLGİLİ Doç. Dr. Eyyup ECEVİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilere mikro ekonomi dersini tanıtmakta, piyasalar üzerinde durmakta, fiyat sistemi, rekabetçi-aksak rekabet piyasalarında fiyat ve kaynak dağılımı üzerinde durmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, tüketim ve üretim davranışını kapsamaktadır ve belirli kısıtlar veri iken hanehalkının fayda maksimizasyonu, firmaların ise kar maksimizasyonunu nasıl sağladıklarını açıklamaktadır.
|
1- |
Arz ve Talep: Bireysel talep fonksiyonu, talep eğrisi, piyasa talebi, talep ve talep miktarının değişmesi
|
2- |
Arz ve Talep: Bireysel arz fonksiyonu, arz eğrisi, piyasa arzı, arz ve arz miktarının değişmesi
|
3- |
Arz ve Talep Esneklikleri: Eğim ve Esneklik, Fiyat Esnekliği, Esneklik ve Toplam Harcama
|
4- |
rz ve Talep Esneklikleri: Gelir Esnekliği, Çapraz Fiyat Esnekliği ve Arzın Fiyat Esnekliği
|
5- |
Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Fayda Kavramları, Tüketici Dengesi ve Eş Marjinal İlkesi
|
6- |
Tüketici Davranışları-Kardinal Fayda Teorisi: Tüketici Fazlası ve Değer Paradoksu
|
7- |
Tüketici Davranışları: Tüketici tercihleri, Farksızlık Eğrileri ve Farksızlık Eğrisi Özellikleri
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Tüketici Davranışları: Marjinal İkame Haddi, Tipik Olmayan Farksızlık Eğrileri, Bütçe Doğrusu ve Tüketici Dengesi
|
10- |
Farksızlık Eğrileri Teorisi: Talep fonksiyonu, Malın fiyatının değişmesi, Gelirin Değişmesi
|
11- |
Farksızlık Eğrileri Teorisi: Diğer Malların Fiyatlarındaki Değişme, Tercihlerde ki Değişme
|
12- |
Farksızlık Eğrileri Teorisi: İkame ve Gelir Etkilerine Hicks Yaklaşımı
|
13- |
Farksızlık Eğrileri Teorisi: İkame ve Gelir Etkilerine Slutsky Yaklaşımı
|
14- |
Kısa Dönem Üretim Fonksiyonu
|
15- |
Uzun Dönem Üretim Fonksiyonu
|
16- |
Dönem Sonu Sınav
|
17- |
Dönem Sonu Sınav
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kısıt Altında Hane halkı ve Firma Davranışlarını anlatır.
|
2- |
Eğim ve Esneklik Kavramlarının İleri Düzeyde Analiz eder.
|
3- |
Farksızlık Eğrileri ve Bütçe Doğrusu Konularını anlatır.
|
4- |
Tüketici Fayda Maksimizasyon Davranışları Kardinal ve Ordinal Fayda Yaklaşımlarıyla çözümler.
|
5- |
Firma Davranışları, Toplam, Ortalama ve Marjinal Ürün Kavramları ve Üretimin Üç Bölgesini analiz eder.
|
6- |
Firma Davranışlarını Kısa-Uzun Dönem Bağlamında çözümler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
2- |
Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
4- |
Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
5- |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
|
|
6- |
Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
|
|
8- |
Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
|
|
9- |
Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
|
|
10- |
Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
|
|
11- |
Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
|
|
12- |
Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
|
|
13- |
|
|
14- |
.
|
|
15- |
.
|
|
16- |
.
|
|
17- |
.
|
|
18- |
.
|
|
19- |
.
|
|
20- |
.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
3
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ünsal, Erdal; Mikro İktisat, 4. Baskı, ;İmaj yayıncılık, Ankara 2012.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Lipsey, G. R., P. N. Courant, D. D. Purvis, P. O. Steiner, Microeconomics,10th edition, Harper Collins College Publishers, New York, 1993. - Fredric C. Menz, John Mutti, Study Guide to Accompany, Lipsey, Courant, Purvis, Steiner; Microeconomics, 10th edition, Harper Collins, College Publishers, New York, 1993.
|
|