Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
PHYSICS II |
Birinci düzey |
PHYS 120 |
Zorunlu |
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
None
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MEHMET ARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EMRAH TIRAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
to provide the student with a clear presentation of the basic concepts and principles of physics.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Point electric charges, features and Coulomb force
|
2- |
Point charge electric field of the electric field and the motion of charged particles , problem solutions
|
3- |
Continuous load of the electric field, electric field lines , problem solutions
|
4- |
Electric flux and Gauss''''s law, Gauss''''s law applications in dielectrics and conductors
|
5- |
Potential difference and electric potential, electric potential of point and continuous load , and problem solving
|
6- |
Installed electrical potential of the conductors and problem solving
|
7- |
Capacitance and dielectrics, capacitors, capacitor circuits , filling and discharging of capacitors , the stored energy in the capacitor
|
8- |
Dielectric capacitors and the stored energy , problem solving
|
9- |
Current and resistance, Ohm''''s law and its applications, resistance and temperature problems
|
10- |
Direct current circuits , electromotive force , mixed circuit analysis
|
11- |
Kirchhoff''''s laws and practices , problem solutions
|
12- |
RC circuits, filling and discharging of capacitors, electrical measuring devices
|
13- |
Magnetic field, magnetic field sources. Ampere''''s law
|
14- |
Magnetic field, magnetic field sources. Ampere''''s law
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Understand the basic electricity laws
|
2- |
To learn electric loads and sources
|
3- |
Having knowledge about Coulomb law and applying the Coulomb law
|
4- |
To learn the concepts of electrical energy and potential
|
5- |
Learning ohm law and analyzing simple direct current circuits
|
6- |
To learn the sources of magnetic field
|
7- |
To learn magnetic field and magnetic force calculation
|
8- |
Having information about Ampere law
|
9- |
To gain the ability to acquire sufficient knowledge in science and related engineering disciplines
|
10- |
To acquire the theoretical and practical knowledge specific to the science and related engineering discipline, the ability to use it in complex engineering problems
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|