Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MACROECONOMICS II |
İkinci düzey |
ECON 674 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe/İngilizce
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ERHAN MUĞALOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. EKREM ERDEM
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders her hafta ilgili öğretim görevlisi başkanlığında her öğrencinin kendisine verilen konuyu önceden hazırlanıp sınıfta anlatması şeklinde işlenecektir. Öğretim üyesi ilave anlatımlarıyla, sorularıyla dersin içeriğini zenginleştirecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı makro iktisat alanında bilimsel çalışmaları takip etme, anlama, eleştirme ve bu tür çalışmalara katkı yapma düzeyine ulaşmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu dersin içeriği, ekonominin bütününe ilişkin olan, makroekonomik konuları ve soruları bilimsel bir yaklaşımla ve detaylıca analiz etmektir. İlgilenilen konular ve soruların bazıları şunlardır:Hane halkı tüketim tercihini nasıl yapar? Firmalar yatırım kararlarını neye göre verirler? Para politikası enflasyonu nasıl etkiler ya da para politikası ile enflasyon arasındaki ilişkiler nelerdir? Para politikasının hedefleri, araçları ve göstergeleri nelerdir ve para otoriteleri bunları nasıl kullanır? Ekonomilerde işsizlik neden görülür ve işsizliği önlemeye yönelik teorik yaklaşımlar nelerdir?
|
1- |
Solow büyüme modeli: modelin dinamikleri, tasarruflar ve nüfusun büyüme üzerindeki etkileri
|
2- |
Büyüme teorisinin temel sorunları; Çevre ve ekonomik büyüme ilişkisi
|
3- |
Sonsuz ufuk ve ardışık nesiller modelleri: Ramsey-Cass-Koopmans Modeli ve Diamond Modeli
|
4- |
Yeni büyüme teorisi: Ar-Ge modelleri, ülkelerarası gelir farklılıkları (beşeri sermaye modelleri)
|
5- |
Reel konjonktür teorisi: Teori ve modelin kalibrasyonu
|
6- |
Geleneksel Keynezyen dalgalanma teorileri: Ücret ve fiyat katılıkları, hasıla-enflasyon ve para-hasıla ilişkisi
|
7- |
Ara Sınav
|
8- |
Eksik Nominal Ayarlamanın Mikroekonomik Temelleri: Lucas Eksik Bilgi Modeli, Yeni Keynesyen İktisat
|
9- |
Tüketim: Sürekli Gelir Hipotezi, Rastsal Yürüyüş Modeli, Faiz Oranı ve Tasarruf İlişkisi
|
10- |
Yatırım: Ayarlama Maliyetli Yatırım Modeli, Tobin''in q Modeli
|
11- |
İşsizlik: Etkin Ücret Modelleri, Shapiro-Stiglitz Modeli, Zımni Sözleşmeler, İçeridekiler-Dışarıdakiler Modeli, Histerisiz Etkisi
|
12- |
Enflasyon ve Para Politikası: Enflasyon, Para Arzı Artışı ve Faiz Oranları, Dinamik Tutarsızlık, Faiz Oranı Kuralları, Senyoraj ve Enflasyon İlişkisi, Enflasyonun Maliyetleri
|
13- |
Bütçe Açıkları ve Maliye Politikası: Hükümetlerin Bütçe Kısıtı, Ricardian Eşdeğerlik Denklemi, Vergi Düzleştirmesi, Bütçe Açıklarının Maliyetleri
|
14- |
Yılsonu Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenciler dersin içeriğinde belirtilen soruları tartışabilecek,
|
2- |
Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
|
3- |
Ampirik çalışmalar hakkında bilgi sahibi olabilecek,
|
4- |
Makro iktisat literatürünü yakından takip edebilecek bir seviyeye ulaşacak,
|
5- |
Makroiktisat alanındaki bilimsel çalışmaları anlayıp, eleştirebilecek,
|
6- |
Makroiktisat alanında bilimsel çalışmalar üretebileceklerdir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
|
|
8- |
İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
|
|
13- |
Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
|
|
15- |
Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
18- |
Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
1
|
14
|
Kısa sınavlar
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
3
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
David Romer, Advanced Macroeconomics, McGraw-Hill, 2005.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
King, Robert G & Plosser, Charles I, 1984. "Money, Credit, and Prices in a Real Business Cycle," American Economic Review, American Economic Association, vol. 74(3), pages 363-80, June. Robert J. Barro, 1998. "Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study," MIT Press Books, The MIT Press, edition 1, volume 1, number 0262522543, December.
|
|