Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. Aslı SAYLAN KIRMIZIGÜL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu ders, öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek için bir çerçeve sunar. Dersin sonunda öğrencilerin bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız düşünme yeteneklerini geliştirerek daha etkili bir şekilde problem çözebilme ve bilgiyi değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek için bir çerçeve sunmaktadır. Derste öğrencilerin bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız düşünme yeteneklerini geliştirerek daha etkili bir şekilde problem çözebilme ve bilgiyi değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
|
1- |
Ders ile ilgili temel kavramlar (düşünme, düşünme türleri, eleştirel düşünme, analitik düşünme)
|
2- |
Üst düzey düşünme becerileri
|
3- |
Eleştirel düşünme
|
4- |
Eleştirel düşünmenin eğitim açısından önemi
|
5- |
Eleştirel düşünme öğretimi
|
6- |
Eleştirel düşünmenin ölçülmesi
|
7- |
Eleştirel okuma ve yazma
|
8- |
Eleştirel düşünme uygulamaları
|
9- |
Analitik düşünme
|
10- |
Analitik düşünmenin eğitim açısından önemi
|
11- |
Analitik düşünme öğretimi
|
12- |
Analitik düşünmenin ölçülmesi
|
13- |
Uluslararası sınavlar ve analitik düşünme
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ders ile ilgili temel kavramları bilir.
|
2- |
Üst düzey düşünme becerilerini bilir.
|
3- |
Eleştirel düşünmenin eğitim açısından önemini kavrar.
|
4- |
Eleştirel düşünme öğretimini kavrar.
|
5- |
Eleştirel düşünmenin nasıl ölçüleceğini bilir.
|
6- |
Eleştirel düşünme, okuma ve yazmayı fen öğretiminde ve günlük yaşamında kullanır.
|
7- |
Analitik düşünmenin eğitim açısından önemini kavrar.
|
8- |
Analitik düşünme öğretimini kavrar.
|
9- |
Analitik düşünmenin nasıl ölçüleceğini bilir.
|
10- |
Eleştirel ve analitik düşünmenin uluslararası sınavlardaki yeri ve önemini kavrar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
|
|
2- |
Bilimsel bakışa sahip olur,
|
|
3- |
insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
|
|
4- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
|
|
5- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
|
|
6- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
|
|
7- |
Bilimsel yenilikleri takip eder,
|
|
8- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
10- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
|
|
11- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
12
|
6
|
72
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kabataş Memiş, E., & Kaçar, A. (2021). Eleştirel ve analitik düşünme. Pegem Akademi, Ankara./
Moore, B. N., & Parker, R. (2017). Critical thinking. McGraw-Hill Education./
Yılmaz, K. (2023). Eleştirel ve analitik düşünme (6. baskı). Pegem Akademi, Ankara.
|
|