Giriş | English
Lisans > Edebiyat Fakültesi > Rus Dili ve Edebiyati > ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME Birinci düzey MB 011 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ASLI SAYLAN KIRMIZIGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Aslı SAYLAN KIRMIZIGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu ders, öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek için bir çerçeve sunar. Dersin sonunda öğrencilerin bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız düşünme yeteneklerini geliştirerek daha etkili bir şekilde problem çözebilme ve bilgiyi değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Bu ders, öğrencilere eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek için bir çerçeve sunmaktadır. Derste öğrencilerin bilgiyi sorgulama, eleştirme, analiz etme ve bağımsız düşünme yeteneklerini geliştirerek daha etkili bir şekilde problem çözebilme ve bilgiyi değerlendirme becerilerini kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin içeriği
1- Ders ile ilgili temel kavramlar (düşünme, düşünme türleri, eleştirel düşünme, analitik düşünme)
2- Üst düzey düşünme becerileri
3- Eleştirel düşünme
4- Eleştirel düşünmenin eğitim açısından önemi
5- Eleştirel düşünme öğretimi
6- Eleştirel düşünmenin ölçülmesi
7- Eleştirel okuma ve yazma
8- Eleştirel düşünme uygulamaları
9- Analitik düşünme
10- Analitik düşünmenin eğitim açısından önemi
11- Analitik düşünme öğretimi
12- Analitik düşünmenin ölçülmesi
13- Uluslararası sınavlar ve analitik düşünme
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ders ile ilgili temel kavramları bilir.
2- Üst düzey düşünme becerilerini bilir.
3- Eleştirel düşünmenin eğitim açısından önemini kavrar.
4- Eleştirel düşünme öğretimini kavrar.
5- Eleştirel düşünmenin nasıl ölçüleceğini bilir.
6- Eleştirel düşünme, okuma ve yazmayı fen öğretiminde ve günlük yaşamında kullanır.
7- Analitik düşünmenin eğitim açısından önemini kavrar.
8- Analitik düşünme öğretimini kavrar.
9- Analitik düşünmenin nasıl ölçüleceğini bilir.
10- Eleştirel ve analitik düşünmenin uluslararası sınavlardaki yeri ve önemini kavrar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2- Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
3- Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4- Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
5- Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
6- Edebiyat ve dilbilim alanlarında araştırma ve akademik yayın yapma becerisi kazanır.
7- Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
8- Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme becerisi kazanır ve Rus kültürü hakkında yeteri seviyede bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
9- Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
10- Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
11- Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
12- Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
13-
14- .
15- .
16- .
17- .
18- .
19- .
20- .
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 12 6 72
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Kabataş Memiş, E., & Kaçar, A. (2021). Eleştirel ve analitik düşünme. Pegem Akademi, Ankara./ Moore, B. N., & Parker, R. (2017). Critical thinking. McGraw-Hill Education./ Yılmaz, K. (2023). Eleştirel ve analitik düşünme (6. baskı). Pegem Akademi, Ankara.

Ders ile ilgili dosyalar