Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Üçüncü düzey MB 301 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının hizmet öncesinde daha nitelikli şekilde yetişmelerine katkı sağlamak ve bir bilim alanı olarak eğitim ve okul yönetiminin tanımı, kapsamı, eğitim yönetimi ile ilgili kavramlar ve ilkeleri, eğitim yönetiminin boyutları ve gelişen teorileri ve araştırmalara ilişkin gerekli bilgi kazandırmanın yanı sıra, Okul Yönetimi ile ilgili gerekli yeterlilikleri kazanmaktır.
Dersin tanımı Bu ders, Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, yasal temelleri ve yönetim yapısı; yönetim alanına ilişkin temel kavramları; yönetim kuramları ve süreçleri; okul yönetiminde personel ve öğrenci işleri; eğitim-öğretim planlanması ve programlanması, okul-çevre ilişkisi, öğretimsel liderliği içerir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
2- Türk Eğitim Sisteminin (TES) genel yapısı, amacı ve temel ilkeleri
3- TES uluslararası ve ulusal yasal dayanakları
4- Örgüt ve yönetim yapısı
5- Yönetim Bilimine Giriş & Yönetim kuramları
6- Yönetim süreçleri
7- Ara sınav
8- Okul örgütü ve yönetimi
9- Okul yönetiminde personel işleri
10- Okul yönetiminde öğrenci işleri ve eğitim-öğretim işleri
11- Okul-çevre ilişkileri
12- Öğretim Liderliği
13- Okul yönetiminde protokol ve görgü kuralları
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, yasal temelleri ve yönetim yapısını bilir;
2- Yönetim alanına ilişkin temel kavramları bilir;
3- Yönetim kuramları bilir ve değerlendirir;
4- Yönetim süreçleri bilir ve uygulayabilir;
5- Öğretim planlar ve programlar, öğretimsel liderliği yapar;
6- Okul yönetiminde personel ve öğrenci işleri süreçlerini bilir;
7- Okul ile çevre arasındaki ilişkileri kurar ve düzenler;
8- Protokol ve görgü kuralları bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 9 1 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 7 7
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Memduhoğlu, H.B. & Yılmaz, K. (2019). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. 9.Baskı. Ankara: Pegem A
Yardımcı Kaynaklar •Sağır, M. & Göksoy, S. (2020). Eğitimde Denetim ve Değerlendirme. (4.Baskı). Ankara: Pegem A •Özdemir, S. (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem A •Zepeda, S.J. (2016). Öğretim Denetimi. (3.Baskıdan çev. A. Balcı& Ç.Apaydın). Ankara: Pegem A •Taymaz, H. (2001). Okul Yönetimi. Ankara. •Başaran, İ.E. (2000). Eğitim Yönetimi. Nitelikli Okul. Ankara •Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimler Sözlüğü. Ankara

Ders ile ilgili dosyalar