Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının hizmet öncesinde daha nitelikli şekilde yetişmelerine katkı sağlamak ve bir bilim alanı olarak eğitim ve okul yönetiminin tanımı, kapsamı, eğitim yönetimi ile ilgili kavramlar ve ilkeleri, eğitim yönetiminin boyutları ve gelişen teorileri ve araştırmalara ilişkin gerekli bilgi kazandırmanın yanı sıra, Okul Yönetimi ile ilgili gerekli yeterlilikleri kazanmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, yasal temelleri ve yönetim yapısı; yönetim alanına ilişkin temel kavramları; yönetim kuramları ve süreçleri; okul yönetiminde personel ve öğrenci işleri; eğitim-öğretim planlanması ve programlanması, okul-çevre ilişkisi, öğretimsel liderliği içerir.
|
1- |
Dersin tanıtımı, hedef, içerik, süreç, değerlendirme yöntemleri ve kaynaklar hakkında bilgilendirme
|
2- |
Türk Eğitim Sisteminin (TES) genel yapısı, amacı ve temel ilkeleri
|
3- |
TES uluslararası ve ulusal yasal dayanakları
|
4- |
Örgüt ve yönetim yapısı
|
5- |
Yönetim Bilimine Giriş & Yönetim kuramları
|
6- |
Yönetim süreçleri
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Okul örgütü ve yönetimi
|
9- |
Okul yönetiminde personel işleri
|
10- |
Okul yönetiminde öğrenci işleri ve eğitim-öğretim işleri
|
11- |
Okul-çevre ilişkileri
|
12- |
Öğretim Liderliği
|
13- |
Okul yönetiminde protokol ve görgü kuralları
|
14- |
Final Sınavı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
• Türk Eğitim Sisteminin genel yapısını, yasal temelleri ve yönetim yapısını bilir;
|
2- |
Yönetim alanına ilişkin temel kavramları bilir;
|
3- |
Yönetim kuramları bilir ve değerlendirir;
|
4- |
Yönetim süreçleri bilir ve uygulayabilir;
|
5- |
Öğretim planlar ve programlar, öğretimsel liderliği yapar;
|
6- |
Okul yönetiminde personel ve öğrenci işleri süreçlerini bilir;
|
7- |
Okul ile çevre arasındaki ilişkileri kurar ve düzenler;
|
8- |
Protokol ve görgü kuralları bilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
9
|
1
|
9
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
14
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
89
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Memduhoğlu, H.B. & Yılmaz, K. (2019). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. 9.Baskı. Ankara: Pegem A
|
Yardımcı Kaynaklar
|
•Sağır, M. & Göksoy, S. (2020). Eğitimde Denetim ve Değerlendirme. (4.Baskı). Ankara: Pegem A
•Özdemir, S. (2013). Eğitim Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem A
•Zepeda, S.J. (2016). Öğretim Denetimi. (3.Baskıdan çev. A. Balcı& Ç.Apaydın). Ankara: Pegem A
•Taymaz, H. (2001). Okul Yönetimi. Ankara.
•Başaran, İ.E. (2000). Eğitim Yönetimi. Nitelikli Okul. Ankara
•Balcı, A. (2005). Açıklamalı Eğitim Yönetimi Terimler Sözlüğü. Ankara
|
|