Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Özel Hukuk (tezsiz.yük.lis.i.ö.) > KAMU FİNANSMANI VE ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAMU FİNANSMANI VE ANALİZİ İkinci düzey MLY 519 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı Kamu borçlanmasının kuramsal temellerinden hareketle, Türkiye''''de devlet borçlanmasının yapısı ve içeriği ile borçlanmanın küresel boyutunun uluslararası mali kurumlar bağlamında ele alınması.
Dersin tanımı Kamu borçlanmasını teorik bağlamda ele alan, sonrasında ise Türkiye özelinde uygulama sonuçlarını değerlendiren bir modüldür.

Dersin içeriği
1- Kamu kesimi genel dengesi, kamu açıkları ve kamu kesimi borçlanma gereği .
2- Devlet borçlanmasının nedenleri ve türleri.
3- Devlet borçlanmasının ekonomik ve sosyal etkileri.
4- Devlet borçlarının olağan ve olağanüstü yönetimi.
5- Devlet borçlarının azaltılması ve sona erdirilmesi.
6- Türkiye''''de iç borçlanma sistemi: araçlar ve yöntemler.
7- Türkiye''''de İç borçlanmanın tarihsel gelişimi.
8- Ara Sınav
9- Türkiye''''de dış borçlanma: borçlanma türleri ve araçları.
10- Gelişmekte olan ülkelerde ve Türkiye''''de dış borçlanmanını gelişimi ve borç krizi.
11- IMF''''nin yapısı, borçlanma araçları ve Türkiye-IMF ilişkileri.
12- Dünya Bankası''''nın yapısı, borçlanma araçları ve Türkiye-Dünya Bankası ilişkileri.
13- IMF-Dünya Bankası ilişkileri.
14- Devlet borçlanmasına alternatifler.
15- Genel değerlendirme.
16- Final Sınavı.
17- Final Sınavı.
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Devlet borçlanmasına ilişkin temel kavramları yeniden gözden geçirmek.
2- Kamu iç ve dış borçlanma araçlarını değerlendirmek.
3- Borçlanmaya ilişkin farklı kuramsal yaklaşımları yorumlamak.
4- Borçlanmanın ekonomik etkilerini ileri düzeyde analiz edebilmek.
5- IMF-Türkiey ilişkilerini değerlendirmek.
6- Dünya Bankası-Türkiye ilişkilerini analiz etmek.
7- Borçlanmaya alternatif finansman politikalarını değerlendirmek.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı SUGÖZÜ, İ. H. (2010); Devlet Borçları, IMF-Dünya Bankası ve Türkiye, Nobel Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar ERDEM, M. (2013), Devlet Borçları, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa. IŞIK, K; KARAYILMAZLAR, E.; ORGAN, İ. ve IŞIK, H. (2005), Devlet Borçları, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.

Ders ile ilgili dosyalar