Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KAMU FİNANSMANI VE ANALİZİ |
İkinci düzey |
MLY 519 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÖKHAN ÇOBANOĞULLARI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
İnteraktif
|
Dersin amacı
|
Kamu borçlanmasının kuramsal temellerinden hareketle, Türkiye''''de devlet borçlanmasının yapısı ve içeriği ile borçlanmanın küresel boyutunun uluslararası mali kurumlar bağlamında ele alınması.
|
Dersin tanımı
|
Kamu borçlanmasını teorik bağlamda ele alan, sonrasında ise Türkiye özelinde uygulama sonuçlarını değerlendiren bir modüldür.
|
1- |
Kamu kesimi genel dengesi, kamu açıkları ve kamu kesimi borçlanma gereği .
|
2- |
Devlet borçlanmasının nedenleri ve türleri.
|
3- |
Devlet borçlanmasının ekonomik ve sosyal etkileri.
|
4- |
Devlet borçlarının olağan ve olağanüstü yönetimi.
|
5- |
Devlet borçlarının azaltılması ve sona erdirilmesi.
|
6- |
Türkiye''''de iç borçlanma sistemi: araçlar ve yöntemler.
|
7- |
Türkiye''''de İç borçlanmanın tarihsel gelişimi.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Türkiye''''de dış borçlanma: borçlanma türleri ve araçları.
|
10- |
Gelişmekte olan ülkelerde ve Türkiye''''de dış borçlanmanını gelişimi ve borç krizi.
|
11- |
IMF''''nin yapısı, borçlanma araçları ve Türkiye-IMF ilişkileri.
|
12- |
Dünya Bankası''''nın yapısı, borçlanma araçları ve Türkiye-Dünya Bankası ilişkileri.
|
13- |
IMF-Dünya Bankası ilişkileri.
|
14- |
Devlet borçlanmasına alternatifler.
|
15- |
Genel değerlendirme.
|
16- |
Final Sınavı.
|
17- |
Final Sınavı.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Devlet borçlanmasına ilişkin temel kavramları yeniden gözden geçirmek.
|
2- |
Kamu iç ve dış borçlanma araçlarını değerlendirmek.
|
3- |
Borçlanmaya ilişkin farklı kuramsal yaklaşımları yorumlamak.
|
4- |
Borçlanmanın ekonomik etkilerini ileri düzeyde analiz edebilmek.
|
5- |
IMF-Türkiey ilişkilerini değerlendirmek.
|
6- |
Dünya Bankası-Türkiye ilişkilerini analiz etmek.
|
7- |
Borçlanmaya alternatif finansman politikalarını değerlendirmek.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
14
|
2
|
28
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
153
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
SUGÖZÜ, İ. H. (2010); Devlet Borçları, IMF-Dünya Bankası ve Türkiye, Nobel Yayınevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
ERDEM, M. (2013), Devlet Borçları, Ekin Basın Yayın Dağıtım, Bursa.
IŞIK, K; KARAYILMAZLAR, E.; ORGAN, İ. ve IŞIK, H. (2005), Devlet Borçları, Ekin Kitabevi Yayınları, Bursa.
|
|