Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BİLAL AKYÜZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze uygulama
|
Dersin amacı
|
Deneysel araştırmalarda en fazla kullanılan laboratuar hayvanlarının (fare, sıçan ve tavşan) anatomik ve fizyolojik yapılarının kavranması
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Ders programının tanıtımı-Deney hayvanları laboratuvarının tanıtımı
|
2- |
Mevzuat-Hayvan Deneyleri Etiği-Deney Hayvanlarının Anatomisi
|
3- |
Deney Hayvanlarının Fizyolojisi-Deney Hayvanlarının Biyokimyası-Deney Hayvanlarının Histolojisi Ve Doku Örneği Alma Teknikleri-Hayvan Hastalıkları (Parazitler)
|
4- |
İş Sağlığı Ve Güvenliği-Hayvan Hastalıkları (Mikrobiyal Ve Viral)
|
5- |
Tutuş Teknikleri-Deney Hayvanlarını tutuş teknikleri
|
6- |
Alternatif Yöntemler (3R Kuramı)-Temel Laboratuvar Güvenliği ve Temizlik (çevre, ekipman ve Kafesler)
|
7- |
Kan Ve Örnek Alma Teknikleri-Deney Hayvanlarının Beslenmesi-Deney Hayvanlarının Beslenmesi ve Gavaj Uygulama Tekniği
|
8- |
İlaç Verme ve Enjeksiyon Teknikleri
|
9- |
Hayvan Refahı ve Davranış Özellikleri-Kan ve Örnek Alma Teknikleri
|
10- |
Laboratuvar İşletmesi-Alternatif yöntemler ( Alternatif Deney Modelleri)-Deney Hayvanlarının anatomisi ve Cerrahi Yöntemler/ Anestezi ve Ötenazi teknikleri
|
11- |
Anestezi ve Ötenazi teknikleri-Deney Hayvanlarının anatomisi ve Cerrahi Yöntemler/ Anestezi ve Ötenazi teknikleri
|
12- |
Hayvan Deneyleri Etiği-Deney Hayvanlarının Üretimi-Deney Hayvanlarının Çiftleştirilmesi ve Vajinal Smear Testi
|
13- |
Temel Laboratuvar güvenliği ve temizlik (Çevre, ekipman ve Kafesler)-Temel Labaratuar güvenliği ve temizlik(Atıkların kontrolü)
|
14- |
sınav
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Deney hayvanlarını tutuş tekniklerini bilecek
|
2- |
İlaç verme ve enjeksiyon tekniklerini bilecek
|
3- |
Kan ve örnek alma tekniklerini bilecek
|
4- |
Temel laboratuvar güvenliğini sağlayabilecek
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
4
|
52
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
13
|
4
|
52
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
4
|
10
|
40
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|