Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ KLİNİK ÖNCESİ UYGULAMA Birinci düzey T211 ÖKD 4 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ VAHTİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEZER DEMİRBUĞA, Dr. Öğr. Üyesi Hacer BALKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. Ayşenur TURAN ARŞ. GÖR. Tuğçe Aydın ARŞ. GÖR. Halime Çetiner ARŞ. GÖR. Betül Tokat ARŞ. GÖR. Müge Hastekkeşin
Dersin veriliş şekli PRATİK
Dersin amacı RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ DERSİNDE ANLATILAN PREPARASYONLARIN PRATİK UYGULAMASININ YAPILMASI VE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENDİKLERİNİ AĞIZ İÇİNDE UYGULAYABİLİR HALE GELMESİNİN SAĞLANMASI AMAÇLANIR.
Dersin tanımı RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ DERSİNDE ANLATILAN PREPARASYONLARIN PRATİK UYGULAMASININ YAPILDIĞI DERSTİR.

Dersin içeriği
1- Malzemeler ve El Aletlerinin Tanıtımı: Restoratif diş tedavisi pratiğinde kullanılan malzemeler ve el aletleri tanıtılır.
2- Restoratif Diş Tedavisinde kullanılan dolgu malzemelerinin tanıtımı: Restoratif diş tedavisi pratiğinde kullanılan daimi, geçici ve kaide materyalleri anlatılır.
3- Akrilik mandibular molar ve premolar dişlere Sınıf I kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf I preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
4- Akrilik maksiller molar ve premolar dişlere Sınıf I kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf I preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
5- Hazırlanmış Sınıf I Kavitelere Siman Kaide Yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
6- Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf I Kavitelerin Amalgam ile Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanın yerleştirilmiş preparasyonların amalgam ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
7- Akrilik mandibular molar ve premolar dişlere Sınıf II kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf II preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
8- Akrilik maksiller molar ve premolar dişlere Sınıf II kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf II preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
9- Hazırlanmış Sınıf II Kavitelere Siman Kaide Yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
10- Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf II Kavitelerin Amalgam ile Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanın yerleştirilmiş preparasyonların amalgam ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
11- Akrilik mandibular kesici dişlere Sınıf III kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf III preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
12- Akrilik maksiller kesici dişlere Sınıf III kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf III preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
13- Akrilik maksiller ve mandibuler kesici dişlere Sınıf IV kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf IV preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
14- Akrilik maksiller ve mandibuler kesici dişlere Sınıf V kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf V preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
15- Hazırlanmış Sınıf III, IV, V kavitelere siman kaide yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
16- Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf IIı, IV, V Kavitelerin Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanı yerleştirilmiş preparasyonların daimi restoratif materyaller ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
17- Çekilmiş insan maksiller molar ve premolar dişlerde çeşitli kavite şekillerinin hazırlanması ve siman kaide yerleştirilmesi ve restorasyonu
18- Çekilmiş insan manfibular molar ve premolar dişlerde çeşitli kavite şekillerinin hazırlanması ve siman kaide yerleştirilmesi ve restorasyonu
19- Çekilmiş insan alt ve üst keser dişlerde Sınıf III kavite hazırlama ve kompozit ile restorasyonu
20- Çekilmiş insan alt ve üst keser dişlerde Sınıf IV kavite hazırlama ve kompozit ile restorasyonu

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mandibular premolar ve molar dişlere sınıf I ve II kavite preparasyonun öğrenilmesi
2- Maksiller premolar ve molar dişlere sınıf I ve II kavite preparasyonun öğrenilmesi
3- Mandibular premolar ve molar dişlere sınıf I ve II preparasyonlara siman kaide hazırlanması ve yerleştirilmesinin öğrenilmesi
4- Maksiller premolar ve molar dişlere sınıf I ve II preparasyonlara siman kaide hazırlanması ve yerleştirilmesinin öğrenilmesi
5- Mandibular premolar ve molar dişlerin sınıf I ve II preparasyonlarının amalgam ile restorasyonunun öğrenilmesi
6- Maksiller premolar ve molar dişlerin sınıf I ve II preparasyonlarının amalgam ile restorasyonunun öğrenilmesi
7- Mandibular kesici dişlere Sınıf III,IV ve V preparasyonların öğrenilmesi
8- Maksiller kesici dişlere Sınıf III,IV ve V preparasyonların öğrenilmesi
9- Mandibular kesici dişlere hazırlanan Sınıf III,IV ve V preparasyonların kompozit ile restorasyona hazırlanmasının öğrenilmesi
10- Maksiller kesici dişlere hazırlanan Sınıf III,IV ve V preparasyonların kompozit ile restorasyona hazırlanmasının öğrenilmesi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 8 8 64
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 4 56
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     205
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   60

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry (TÜRKÇE)Sevil GÜRGAN (Editör) Kompozit Restorasyonlar Berrin Dayangaç (Yazar) 2. Baskı Restoratif Dişhekimliğinde Maddeler ve Uygulamaları Banu ÖNAL
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar