Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ VAHTİ KILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. SEZER DEMİRBUĞA, Dr. Öğr. Üyesi Hacer BALKAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
ARŞ. GÖR. Ayşenur TURAN
ARŞ. GÖR. Tuğçe Aydın
ARŞ. GÖR. Halime Çetiner
ARŞ. GÖR. Betül Tokat
ARŞ. GÖR. Müge Hastekkeşin
|
Dersin veriliş şekli
|
PRATİK
|
Dersin amacı
|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ DERSİNDE ANLATILAN PREPARASYONLARIN PRATİK UYGULAMASININ YAPILMASI VE ÖĞRENCİLERİN ÖĞRENDİKLERİNİ AĞIZ İÇİNDE UYGULAYABİLİR HALE GELMESİNİN SAĞLANMASI AMAÇLANIR.
|
Dersin tanımı
|
RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ DERSİNDE ANLATILAN PREPARASYONLARIN PRATİK UYGULAMASININ YAPILDIĞI DERSTİR.
|
1- |
Malzemeler ve El Aletlerinin Tanıtımı: Restoratif diş tedavisi pratiğinde kullanılan malzemeler ve el aletleri tanıtılır.
|
2- |
Restoratif Diş Tedavisinde kullanılan dolgu malzemelerinin tanıtımı: Restoratif diş tedavisi pratiğinde kullanılan daimi, geçici ve kaide materyalleri anlatılır.
|
3- |
Akrilik mandibular molar ve premolar dişlere Sınıf I kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf I preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
4- |
Akrilik maksiller molar ve premolar dişlere Sınıf I kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf I preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
5- |
Hazırlanmış Sınıf I Kavitelere Siman Kaide Yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
|
6- |
Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf I Kavitelerin Amalgam ile Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanın yerleştirilmiş preparasyonların amalgam ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
|
7- |
Akrilik mandibular molar ve premolar dişlere Sınıf II kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf II preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
8- |
Akrilik maksiller molar ve premolar dişlere Sınıf II kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf II preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
9- |
Hazırlanmış Sınıf II Kavitelere Siman Kaide Yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
|
10- |
Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf II Kavitelerin Amalgam ile Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanın yerleştirilmiş preparasyonların amalgam ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
|
11- |
Akrilik mandibular kesici dişlere Sınıf III kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf III preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
12- |
Akrilik maksiller kesici dişlere Sınıf III kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf III preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
13- |
Akrilik maksiller ve mandibuler kesici dişlere Sınıf IV kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf IV preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
14- |
Akrilik maksiller ve mandibuler kesici dişlere Sınıf V kavite hazırlanması: Teorikte anlatılan sınıf V preparasyon anatomik oluşumlar rehberleğinde hazırlanır.
|
15- |
Hazırlanmış Sınıf III, IV, V kavitelere siman kaide yerleştirilmesi: Siman kaide hazırlanması, toz-likit oranının öğrenilir, karıştırma tekniği ve hazırlanan kaviteye yerleştirilmesi öğrenilir.
|
16- |
Siman Kaide yerleştirilmiş Sınıf IIı, IV, V Kavitelerin Restorasyonu: Kavitesi açılmış, simanı yerleştirilmiş preparasyonların daimi restoratif materyaller ile restorasyonu ve anatomik yapıların oluşturulması ve okluzyon kontrolü öğrenilir
|
17- |
Çekilmiş insan maksiller molar ve premolar dişlerde çeşitli kavite şekillerinin hazırlanması ve siman kaide yerleştirilmesi ve restorasyonu
|
18- |
Çekilmiş insan manfibular molar ve premolar dişlerde çeşitli kavite şekillerinin hazırlanması ve siman kaide yerleştirilmesi ve restorasyonu
|
19- |
Çekilmiş insan alt ve üst keser dişlerde Sınıf III kavite hazırlama ve kompozit ile restorasyonu
|
20- |
Çekilmiş insan alt ve üst keser dişlerde Sınıf IV kavite hazırlama ve kompozit ile restorasyonu
|
1- |
Mandibular premolar ve molar dişlere sınıf I ve II kavite preparasyonun öğrenilmesi
|
2- |
Maksiller premolar ve molar dişlere sınıf I ve II kavite preparasyonun öğrenilmesi
|
3- |
Mandibular premolar ve molar dişlere sınıf I ve II preparasyonlara siman kaide hazırlanması ve yerleştirilmesinin öğrenilmesi
|
4- |
Maksiller premolar ve molar dişlere sınıf I ve II preparasyonlara siman kaide hazırlanması ve yerleştirilmesinin öğrenilmesi
|
5- |
Mandibular premolar ve molar dişlerin sınıf I ve II preparasyonlarının amalgam ile restorasyonunun
öğrenilmesi
|
6- |
Maksiller premolar ve molar dişlerin sınıf I ve II preparasyonlarının amalgam ile restorasyonunun
öğrenilmesi
|
7- |
Mandibular kesici dişlere Sınıf III,IV ve V preparasyonların öğrenilmesi
|
8- |
Maksiller kesici dişlere Sınıf III,IV ve V preparasyonların öğrenilmesi
|
9- |
Mandibular kesici dişlere hazırlanan Sınıf III,IV ve V preparasyonların kompozit ile restorasyona hazırlanmasının öğrenilmesi
|
10- |
Maksiller kesici dişlere hazırlanan Sınıf III,IV ve V preparasyonların kompozit ile restorasyona hazırlanmasının öğrenilmesi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
|
|
2- |
İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
4- |
Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
5- |
İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
|
|
6- |
İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
|
|
8- |
İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
|
|
9- |
İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
|
|
10- |
Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
11- |
Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
|
|
12- |
Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
|
|
13- |
Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
|
|
14- |
En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
|
|
16- |
Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
|
|
17- |
Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
18- |
Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
5
|
25
|
Ödevler
|
8
|
8
|
64
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
14
|
4
|
56
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
205
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
60
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sturdevant's Art and Science of Operative Dentistry (TÜRKÇE)Sevil GÜRGAN (Editör) Kompozit Restorasyonlar Berrin Dayangaç (Yazar) 2. Baskı Restoratif Dişhekimliğinde Maddeler ve Uygulamaları Banu ÖNAL
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|