Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MOBİLYA TASARIMI |
İkinci düzey |
EUT S07 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUĞBA ANDAÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çizim bilgilerini edinmiş ve yeterli düzeyde kendini ifade edecek donanıma sahip olmaları.
|
Dersin tanımı
|
Dönem içinde mobilya tasarımına ilişkin haftalık sunumlar yapılması. Öğrencilere ödev ve uygulamalar verilmesi ve bunların kontrolü.
|
1- |
Dersin yöntem ve içeriğinin paylaşılması, dersin tanıtımı
|
2- |
Ahşap malzemelerin mobilya ve iç mimarideki yeri ve öneminin anlatılması
|
3- |
Ahşap malzeminin mekanik, fiziksel, makroskopik ve mikroskopik yapısının tanıtılması
|
4- |
Ahşap türevi malzemelerin (Sunta, Mdf) genel özellikleri, üretim yöntemleri ve kullanım alanları
|
5- |
Mobilyada kullanılan hırdavat ve aksesuar grubunun tanıtımı.
|
6- |
Ahşap mobilya,modüler mobilya ve döşemeli mobilya imalat tekniklerinin tanıtılması
|
7- |
Mobilya tasarımına ergonominin etkisi. Mobilya tasarımına temel tasarım öğelerinin etkisi
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Öğrencilere "mobilya tasarım projesi" verilmesi
|
10- |
Öğrencilere verilen "mobilya tasarım projesi"nin kontrol aşaması
|
11- |
Öğrencilere verilen "mobilya tasarım projesi"nin kontrol aşaması
|
12- |
Öğrencilere verilen "mobilya tasarım projesi"nin kontrol aşaması
|
13- |
Öğrencilere verilen "mobilya tasarım projesi"nin kontrol aşaması
|
14- |
Öğrencilere verilen "mobilya tasarım projesi"nin kontrol aşaması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencilerin çizim bilgilerini edinmiş ve yeterli düzeyde kendini ifade edecek donanıma sahip olmaları.
|
2- |
Mobilya malzemeleri hakkında bilgi sahibi olmaları
|
3- |
Mobilya kullanım detaylarıyla ilgili bilgi sahibi olmaları
|
4- |
Mobilya konusunda edindikleri bilgileri projelerine aktarabilmeleri
|
5- |
Herhangi bir mobilya detayını proje üzerinde okuyabilmeleri
|
6- |
Kullanım amacına göre mobilya tasarımında etkili çözüm sunabilmeleri
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
1
|
14
|
Toplam iş yükü
|
|
|
46
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Fulvio Ferrari, Napoleone Ferrari, Phaidon -Design Secrets: Furniture, Laurel Saville, Rockport Publisher -Furniture Design / Twentieth-Centruy, Klaus-Jurgen Sembach, Gabriele Leuthauser, Peter Gössel Taschen -Furniture Accessories, Tasarım Yayın Gurubu -Mobilya Restorasyonu Ve Yenilemesi, İnkılap Yayınevi
|
|