Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Endüstriyel Tasarim Mühendisliği > İSLAM HUKUKU METİNLERİ: MUAMELAT
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İSLAM HUKUKU METİNLERİ: MUAMELAT Birinci düzey TİB 585 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Osman BAYDER
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı İslam Hukukunun ana konularından biri olan akitler konusu alanında yeterli derecede bilgi ve kaynaklara nufuz becerisi sağlamak
Dersin tanımı Fıkıh mezheplerinin ana kitaplarından "Muamelat" ile ilgili metinleri okumak, karşılaştırmak ve değerlendirmek

Dersin içeriği
1- Genel Olarak Fıkıh Konuları
2- Kavram ve içerik
3- Akit teorisi
4- Klasik islam hukukunda muamelat
5- Kasani,Bedayi: Bey akdi
6- Kasani,Bedayi: Bey akdi
7- Kasani, Bedayi: Bey akdi
8- Kasani,Bedayi: Bey akdi
9- Kasani,Bedayi: Bey akdi
10- Şirazi: mühezzeb, Havale akdi
11- Şirazi: mühezzeb, Emanet akdi
12- Şirazi: mühezzeb, kira akdi
13- Şirazi: mühezzeb, kira akdi
14- Şirazi: mühezzeb, kira akdi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Muamelat ile ilgili literatür bilgisi sahibi olunur
2- Muamelat konularının neleri içerdiği hakkında bilgi sahibi olunur
3- Hanefi mezhebinin önemli kaynaklarından muamelatla ilgi ile ilgili bazı bölümler okunur
4- Şafii mezhebinin önemli kaynaklarından muamelatla ilgi ile ilgili bazı bölümler okunur
5- Klasik islam hukukunda konuların nasıl ele alındığı tespit edilir
6- Klasik islam hukuk sisteminin yapısı ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2- Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3- Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4- Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
5- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
6- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
7- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
9- Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
10- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
11- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
12- Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
13- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
14- Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
15- Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 4 6 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kasani, Bedayi; Mevsili, İhtiyar; Şirazi: mühezzeb
Yardımcı Kaynaklar Nevevi, mecmu

Ders ile ilgili dosyalar