Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HACI YUNUS APAYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Gör. Osman BAYDER
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
İslam Hukukunun ana konularından biri olan akitler konusu alanında yeterli derecede bilgi ve kaynaklara nufuz becerisi sağlamak
|
Dersin tanımı
|
Fıkıh mezheplerinin ana kitaplarından "Muamelat" ile ilgili metinleri okumak, karşılaştırmak ve değerlendirmek
|
1- |
Genel Olarak Fıkıh Konuları
|
2- |
Kavram ve içerik
|
3- |
Akit teorisi
|
4- |
Klasik islam hukukunda muamelat
|
5- |
Kasani,Bedayi: Bey akdi
|
6- |
Kasani,Bedayi: Bey akdi
|
7- |
Kasani, Bedayi: Bey akdi
|
8- |
Kasani,Bedayi: Bey akdi
|
9- |
Kasani,Bedayi: Bey akdi
|
10- |
Şirazi: mühezzeb, Havale akdi
|
11- |
Şirazi: mühezzeb, Emanet akdi
|
12- |
Şirazi: mühezzeb, kira akdi
|
13- |
Şirazi: mühezzeb, kira akdi
|
14- |
Şirazi: mühezzeb, kira akdi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Muamelat ile ilgili literatür bilgisi sahibi olunur
|
2- |
Muamelat konularının neleri içerdiği hakkında bilgi sahibi olunur
|
3- |
Hanefi mezhebinin önemli kaynaklarından muamelatla ilgi ile ilgili bazı bölümler okunur
|
4- |
Şafii mezhebinin önemli kaynaklarından muamelatla ilgi ile ilgili bazı bölümler okunur
|
5- |
Klasik islam hukukunda konuların nasıl ele alındığı tespit edilir
|
6- |
Klasik islam hukuk sisteminin yapısı ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Bilgisayar destekli tasarım ve imalat programlarıyla ürün modelleme ve analiz becerisi kazandırma
|
|
5- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi kazandırma (Mekanik sistemler, Isıl sistemler)
|
|
6- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi kazandırma
|
|
7- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazandırma (Mekanik problemler, Isıl problemler, Tasarım Problemleri)
|
|
8- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazandırma
|
|
9- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazandırma
|
|
10- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim sağlama
|
|
11- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazandırma
|
|
12- |
Çağın sorunları hakkında bilgi kazandırma
|
|
13- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi kazandırma
|
|
14- |
Temel mühendislik sorunlarını anlayabilen, bilgiye ulaşabilen, analiz edip çözüm geliştirebilen bireyler yetiştirme
|
|
15- |
Sürekli öğrenmeyi ve mesleki, toplumsal, kültürel gelişimi amaç edinmiş bireyler yetiştirme
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
4
|
6
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kasani, Bedayi; Mevsili, İhtiyar; Şirazi: mühezzeb
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Nevevi, mecmu
|
|