Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - II |
Birinci düzey |
ODY 114 |
|
2 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZEHRA GÜMÜŞ GEMİCİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
UZAKTAN EĞİTİM
|
Dersin amacı
|
Yükseköğrenimini tamamlamış olan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dili hâkim kılmak
|
1- |
Cümle bilgisi; Türkçede kelime grupları, cümlenin unsurları, cümle tahlili ve uygulaması
|
2- |
Anlatım ve cümle bozuklukları, bunlara dâir örnekler ve metin incelemeleri
|
3- |
Örnek metin incelemesi: hikâye, roman.
|
4- |
Kompozisyonla ilgili genel bilgiler; kompozisyon yazmada kullanılacak plân ve uygulaması, sözlü kompozisyon türleri ve uygulaması
|
5- |
Örnek metin incelemesi: şiir, hikaye
|
6- |
Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması Yazılı kompozisyon türleri ve uygulaması
|
7- |
Örnek metin incelemesi: şiir, hikaye
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar (, makale, tebliğ vb.)
|
10- |
Form yazı örnekleri (rapor, tutanak, dilekçe)
|
11- |
Edebiyat ve düşünce dünyası ile ilgili eserlerin okunup incelenmesi ve retorik uygulamaları
|
12- |
Türk ve dünya edebiyatlarından ve düşünce tarihinden seçilmiş örnek metinlere dayanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma-yazma yeteneğinin geliştirilmesi, bununla ilgili retorik uygulamaları
|
13- |
Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar
|
14- |
Retorik uygulama
|
15- |
YIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Türkçe etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi,
|
2- |
Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık
|
3- |
Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak
|
4- |
Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
|
5- |
Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
|
6- |
Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi
|
7- |
Takım çalışması yapabilme becerisi
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
6. 7.
|
|
2- |
Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
|
|
3- |
Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
|
|
4- |
Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
|
|
5- |
İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
|
|
6- |
İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
|
|
7- |
İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
|
|
8- |
İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
|
|
9- |
Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
|
|
10- |
Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
|
|
11- |
Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
|
|
12- |
Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
|
|
14- |
Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
|
|
16- |
Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
|
|
17- |
Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
|
|
18- |
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
58
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|