Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Sosyal Bilgiler Eğitimi(y.l) > SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR İkinci düzey İSE 503 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEVDET KIRPIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR.CEVDET KIRPIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Sosyal Bilgiler eğitimi alanında meydana gelen yeni bilgi, düşünce ve uygulamaların öğretilmesi.
Dersin tanımı Sosyal Bilgiler eğitimi alanında meydana gelen yeni bilgi, düşünce ve uygulamalar

Dersin içeriği
1- Sosyal bilgiler öğretimi ve öğretim yaklaşımları Sosyal Bilgilerin doğası
2- Geleneksel öğretim modelleri
3- Yenilikçi öğretim modelleri
4- Aktif öğrenme
5- İşbirlikli öğrenme
6- Çoklu zeka kuramı
7- Problem çözme ve öğretim
8- Arasınav
9- Kavramlar ve sosyal bilgiler öğretimi
10- Değerler öğretimi
11- Yenilikçi yaklaşımlarla ders planlama uygulamaları
12- Eğitim teknolojileri ve sosyal bilgiler öğretimi
13- Sosyal bilgiler ve tarihte öteki, çoklu anlatı, çok perspektiflilik
14- Proje tabanlı sosyal bilgiler öğretimi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Dersle ilgili kavramları anlar
2- Yeni ve eski anlayış arasındaki farklılık ve benzerlikleri analiz eder
3- Yeni yaklaşımları kavrar
4- Sosyal Bilgiler öğretiminde çok perspektifliliği anlar
5- Sosyal Bilgiler öğretiminde değerler eğitiminin uygulanması hakkında bilgi sahibi olur.
6- Sosyal Bilgiler eğitiminde meydana gelen yenilikçi yaklaşımların okullarda uygulanmasındaki sorunları analiz eder.
7- Sosyal Bilgiler eğitiminde ulusal ve uluslararası perspektifleri bilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sosyal Bilgiler alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilme.
2- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
3- Sosyal Bilgiler eğitimi alanında edindiği bilgileri kullanabilme.
4- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarındaki bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilme; uzmanlık gerektiren sorunlara bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirebilme.
5- Sosyal Bilgiler eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
6- Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
7- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleme, bunları geliştirme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
8- Sosyal Bilgiler eğitimine yönelik araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirleyebilme.
9- Sosyal Bilgiler alanına ilişkin öğretim becerilerini geliştirebilme.
10- Sosyal Bilgiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
11- Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 8 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı TARİH ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ 20 YÜZYIL AVRUPA TARİHİ NASIL ÖĞRETİLİR ÇOK KÜLTÜRLÜ AVRUPA İÇİN SOS VE TAR ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMİ
Yardımcı Kaynaklar ÇOK KÜLTÜRLÜ AVRUPA İÇİN SOS VE TAR ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMİ ETKİNLİK KİTABI

Ders ile ilgili dosyalar