Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > İnşaat Mühendisliği > UROGENİTAL SİSTEM CERRAHİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UROGENİTAL SİSTEM CERRAHİSİ Birinci düzey VCR 612 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUHAMMED KAAN YÖNEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. GÜLTEKİN ATALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada 1 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı hayvanlarda ürogenital sistem hastalıklarının öğretilmesidir.
Dersin tanımı hayvanlarda ürogenital sistem hastalıkları

Dersin içeriği
1- Köpeklerde ürogenital sistem muayenesi
2- Kedilerde ürogenital sistem muayenesi
3- Atlarda ürogenital sistem muayenesi
4- Sığırlarda ürogenital sistem muayenesi
5- Köpeklerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
6- Kedilerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
7- Atlarda ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
8- Sığırlarda ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
9- Ürogentital sistem cerrahisi sonrası postoperative bakım
10- Ürogentital sistem cerrahisi sonrası postoperative bakım
11- Ürogenital sistem cerrahisinde yeni yaklaşımlar
12- Ürogenital sistem cerrahisinde yeni yaklaşımlar
13- Ürogenital sistem cerrahisi öncesi ve sonrasında ultrasonik takip
14- Ürogenital sistem cerrahisi öncesi ve sonrasında ultrasonik takip
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Köpeklerde ürogenital sistem muayenesi
2- Kedilerde ürogenital sistem muayenesi
3- Atlarda ürogenital sistem muayenesi
4- Sığırlarda ürogenital sistem muayenesi
5- Köpeklerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
6- Kedilerde ürogenital sistem cerrahi yöntemleri
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fossum TW 2003 Small animal surgery, Manm FA, Constanninescu GM, Yoon H-Y, 2011, Fundemantals of Small animal surgery
Yardımcı Kaynaklar Samsar E, Akın F, 2003, Genel Cerrahi, Medipres, Ankara

Ders ile ilgili dosyalar