Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Birinci düzey TO 752 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders aşamasını tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğretim Üyeleri
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin tanımı Fen bilimleri enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmeler ışığında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tezin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ve uygulanan yöntemlerden daha daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Proje konusunu belirlemek üzere ön çalışmanın yapılması.
2- Proje konusunun belirlenmesi
3- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
4- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
5- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
6- Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
7- Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
8- Projenin hazırlanması.
9- Projenin hazırlanması.
10- Projenin yürütülmesi.
11- Projenin yürütülmesi.
12- Projenin yürütülmesi.
13- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
14- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
15- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
2- Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
3- Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
4- Literatürler ışığında bir projenin hazırlanmasını öğrenme
5- Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanma
6- Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
7- Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 100 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tezle ilgili süreli yayınlar Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama Tezle ilgili kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar