Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Toprak Bilimi ve Bitki Besleme (y.l.) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 İkinci düzey TO 752 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ders aşamasını tamamlamış olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OSMAN SÖNMEZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Bölümü Öğretim Üyeleri
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı İlgili alandaki bir araştırmayı planlayıp yürütebilecek bilgi ve becerilerin kazandırılması
Dersin tanımı Fen bilimleri enstitüsü tarafından yüksek lisans veya doktora tez programı kabul edilen yüksek lisans veya doktora öğrencileri için danışman yönetiminde, son gelişmeler ışığında araştırma ve tez sonuçlarının tartışılması, tezin yürütülmesi sırasında ortaya çıkan sorunların çözümü ve uygulanan yöntemlerden daha daha iyi sonuçlar alınmasının sağlanmasına yönelik çalışmaları kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Proje konusunu belirlemek üzere ön çalışmanın yapılması.
2- Proje konusunun belirlenmesi
3- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
4- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
5- Proje konusu ile ilgili literatür çalışmasının yapılması
6- Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
7- Elde edilen bilgilerle rapor sunma (ödev, proje)
8- Projenin hazırlanması.
9- Projenin hazırlanması.
10- Projenin yürütülmesi.
11- Projenin yürütülmesi.
12- Projenin yürütülmesi.
13- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
14- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
15- Sonuçların değerlendirilmesi ve tartışma
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur
2- Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
3- Bir konuyu, literatürden araştırma ve öğrenme becerisini kazanma
4- Literatürler ışığında bir projenin hazırlanmasını öğrenme
5- Deneysel çalışmalarda; sistem kurma, sonuç alma ve sonuçları tablo, grafik vb. yollarla değerlendirme becerilerini kazanma
6- Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
7- Yapılan bir çalışmanın tez formatında nasıl hazırlanacağını öğrenme
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4- Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5- Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6- Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.k.
7- Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8- Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak.
9- Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10- Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11- Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12- Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13- Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 100 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Tezle ilgili süreli yayınlar Çalışma konusuyla ilgili internetten literatür tarama Tezle ilgili kitaplar

Ders ile ilgili dosyalar