Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Antrenörlük Eğitimi > SPOR SOSYOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPOR SOSYOLOJİSİ Birinci düzey BSA 210 Zorunlu 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHMİ YALÇIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, online, anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
Dersin amacı Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kurumları ve sportif aktivitelerdeki değişik görünümlerinin verilmesi.
Dersin tanımı Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi

Dersin içeriği
1- Kültür, Toplum ve Spor
2- Sosyoloji İle İlgili Konu ve Kavramlar
3- Spor Sosyolojisinde Yöntem ve Teknikler
4- Toplumsal Süreçler ve Spor
5- Spor Eğitimi ve Toplum-Fert İlişkileri
6- Sporda Özdeşleşme, Biz ve Başkası Duygusu
7- Sporda Sapma ve Şiddet
8- Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya
9- Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya
10- Popüler Kültür ve Spor
11- Spor Endüstrisi ve Sporun Ticarileşmesi
12- Spor ve Siyaset İlişkisinin Ulusal ve Uluslararası Boyutları
13- Sporda Amatörlük ve Profesyonellik
14- Sosyoloji ve Tarih Açısından Sporun Kurumsallaşması
15- Final Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sosyolojinin temel kavramlarını bilir.
2- Sosyolojinin sporla ilişkisi kavrar.
3- Sporun ekonomik, kültürel ve sosyal yönlerini inceler ve güncel problemleri tartışır.
4- Sporu, sporda şiddeti, spor kurumundaki ilişkileri, toplumsal ve global boyuttan analiz edebilmeyi hedefler.
5- Sosyolojik açıdan spor ve medyanın önemini kavrar.
6- Sporun endüstrileşmesini ve ticarileşmesini açıklar.
7- Spor ve siyaset ilişkisini açıklar.
8- Sporda amatörlük ve profesyonellik kavramlarını bilir.
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
2- Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
3- Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
4- Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
5- Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
6- Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
7- Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim kurabilen bireyler yetiştirir.
8- Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
9- Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
10- Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
11- Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 4 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Erkal, M. E., Güven, Ö., Ayan, D., Sosyolojik Açıdan Spor, Genişletilmiş 3.Basım, Der Yayınları, İstanbul, 1998.

Ders ile ilgili dosyalar