Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPOR SOSYOLOJİSİ |
Birinci düzey |
BSA 210 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RAHMİ YALÇIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, online, anlatım yöntemi, soru cevap yöntemi
|
Dersin amacı
|
Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi, sporcu, spor kurumları ve sportif aktivitelerdeki değişik görünümlerinin verilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi
|
1- |
Kültür, Toplum ve Spor
|
2- |
Sosyoloji İle İlgili Konu ve Kavramlar
|
3- |
Spor Sosyolojisinde Yöntem ve Teknikler
|
4- |
Toplumsal Süreçler ve Spor
|
5- |
Spor Eğitimi ve Toplum-Fert İlişkileri
|
6- |
Sporda Özdeşleşme, Biz ve Başkası Duygusu
|
7- |
Sporda Sapma ve Şiddet
|
8- |
Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya
|
9- |
Sosyolojik Açıdan Spor ve Medya
|
10- |
Popüler Kültür ve Spor
|
11- |
Spor Endüstrisi ve Sporun Ticarileşmesi
|
12- |
Spor ve Siyaset İlişkisinin Ulusal ve Uluslararası Boyutları
|
13- |
Sporda Amatörlük ve Profesyonellik
|
14- |
Sosyoloji ve Tarih Açısından Sporun Kurumsallaşması
|
15- |
Final Sınavı
|
16- |
--
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Sosyolojinin temel kavramlarını bilir.
|
2- |
Sosyolojinin sporla ilişkisi kavrar.
|
3- |
Sporun ekonomik, kültürel ve sosyal yönlerini inceler ve güncel problemleri tartışır.
|
4- |
Sporu, sporda şiddeti, spor kurumundaki ilişkileri, toplumsal ve global boyuttan analiz edebilmeyi hedefler.
|
5- |
Sosyolojik açıdan spor ve medyanın önemini kavrar.
|
6- |
Sporun endüstrileşmesini ve ticarileşmesini açıklar.
|
7- |
Spor ve siyaset ilişkisini açıklar.
|
8- |
Sporda amatörlük ve profesyonellik kavramlarını bilir.
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
2
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Erkal, M. E., Güven, Ö., Ayan, D., Sosyolojik Açıdan Spor, Genişletilmiş 3.Basım, Der Yayınları, İstanbul, 1998.
|
|